Industria orologera se pregateste pentru un an mai bun

Postat la 06 aprilie 2010 63 afişări

Industria orologera pare sa fi lasat in urma anul trecut si, cu lectia crizei in minte, s-a pregatit pentru un an mai bun.

In tot cazul, companiile au lasat in urma colectiile extravagante, cu multe pietre pretioase si stralucire. De exemplu, Zenith, care dupa plecarea lui Thierry Nataf - fostul CEO, care din 2001 pana anul trecut a impus marca drept o prezenta de nisa pe piata orologeriei de lux - a revenit la stilul clasic. In plus, pretul a incetat sa mai fie un element tabu, iar daca in trecut aveai nevoie de calitati de veritabil detectiv pentru a afla "valoarea" unui ceas, acum chiar si executivii brandurilor cu staif vorbesc de "value for money", adica de pamanteanul raport intre calitate si pret. Vedete au fost si colectiile entry level, responsabile de mare parte din cifra de afaceri a producatorilor. Blancpain, de pilda, a lansat o varianta imbunatatita pentru Villeret, cea mai populara gama din portofoliu.

Avand in vedere cantitatea uriasa de orgolii de la targ, concurenta se manifesta si in designul si marimea standurilor. Miza este un loc in Hall of Dreams sau Hall of Desires din hala principala, unde expun toti cei care conteaza, iar traficul este de zece ori mai mare decat in rest, asa incat oportunitatea de a avea un stand acolo echivaleaza cu un mare eveniment. Intrarea la targ costa 60 de franci elvetieni pe zi (aproximativ 40 de euro).

Cat despre standurile in sine, ele nu au nicio legatura cu acceptiunea clasica, fiind de fapt niste mega-boutique-uri, in unele cazuri pe trei etaje, unde designerii amenajeaza vitrine, exponate capabile sa sugereze imaginea de marca si nu in ultimul rand birouri comode care sa ii inspire pe achizitorii companiilor. La Baselworld totul inspira lux, de la peretii de apa de la intrare sau tablourile de cativa metri unde operele de arta au fost impo-dobite cu trandafiri si pana la lumina difuza, care pune in valoare standurile puternic luminate. Iar de anul acesta, hala principala a fost invaluita si in liniste, pentru ca a disparut standul-discoteca al D&G, care nu atragea neaparat atentia prin ceasuri, ci mai degraba prin muzica.

Cel mai mare stand de la targ apartine Rolex, un templu imens dedicat orologeriei, singurul loc unde accesul este permis exclusiv pe baza de invitatie. Cum standul e aflat foarte aproape de intrare, este o adevarata aventura sa te strecori printre zecile de oameni de afaceri care asteapta cerberul de la intrare sa ridice banda de catifea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
Basel,
criza,
ceasuri,
Baselworld,
targ
/arta-si-societate/lifestyle/industria-orologera-se-pregateste-pentru-un-an-mai-bun-5795676
5795676
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.