Diamantele nu sunt cele mai bune prietene doar in cazul fetelor

Autor: Roşca Postat la 04 iunie 2011 281 afişări

“Diamantele sunt cele mai bune prietene ale unei fete”, spunea in urma cu mai bine de jumatate de secol Marilyn Monroe. Cum fetele au nevoie de multe prietene, o serie de prieteni perfect interesati s-au decis sa le ajute.

Criza a schimbat si comportamentul de consum al romanilor. "Daca in perioada de boom clientii intrau in magazin, alegeau si plateau fara sa intrebe in prealabil pretul, acum, din cauza crizei si a internetului, s-au schimbat si stiu ce vor si stiu dinainte si pretul." Cele mai bine vandute produse din Romania - inelele de logodna cu diamant - au preturi incepand de la 2.000 de lei. "Am observat ca romanii vin in magazin si asta spun. Am 2.000 de lei si vreau un inel de logodna, ce poti sa imi oferi?" Dupa cum spune Lenzini, un inel de logodna de 500 de euro este ieftin. "Dar daca tot primim astfel de mesaje, am decis sa facem ceva la acest pret si sa aducem produse pentru clasa de mijloc." Seful Rafael & Sons spune ca aceasta tendinta si criza i-a determinat sa incerce sa reduca preturile, insa nu in mod clasic, ci prin introducerea pe piata a altor produse mai ieftine: "Bijuteriile nu pot fi ieftinite pentru ca materiile prime au preturi in crestere. Atunci incercam sa reducem cantitatea de aur a bijuteriei sau sa ii punem un diamant mai mic".

De fapt, ce isi doresc clientii din Romania? Lenzini spune ca, la fel ca majoritatea pietelor aflate la inceput, doresc diamante solitare: "In SUA si Israel nu poti face o cerere in casatorie fara diamant, pentru ca te refuza. In Romania abia devine un trend". Daca cei mai multi romani abia acum invata despre diamante, exista si unii deja educati. Cel mai mare diamant pe care Rafael & Sons l-a vandut in Romania este de 8 karate. "Este mare si foarte scump. Este o piatra mare si pentru Israel si pentru SUA, unde oamenii cumpara pietre mari." Acest lucru demonstreaza ca exista potential pentru piata locala. Cel mai scump produs vandut in Romania este de peste 100.000 de euro, spune Lenzini, fara a da detalii despre cumparator si produs. Cel mai scump produs vandut anul acesta are la randul sau un pret intre 50.000 si 100.000 de euro.

"Statele Unite sunt in continuare cea mai mare piata pentru noi, desi criza a redus valoarea pietei la jumatate. Anglia si Israel sunt de asemenea piete bune", explica Lenzini. In Israel, desi este piata mama, compania a intrat mai tarziu. "In Israel e competitie foarte mare. In Romania nu, cel putin pe segmentul diamantelor." Desi de obicei o companie isi deschide primul magazin in tara de origine, Rafael & Sons a optat initial pentru Hong Kong, apoi China si Statele Unite - un paradis pentru afaceri inainte de criza. A urmat apoi cea mai exotica piata pentru companie, Aruba.

Pe plan local, in ultima perioada Rafael & Sons a decis sa mizeze pe promovare, in care investeste anual 150.000 de euro: "Am cooptat-o pe Andreea Raicu, care a devenit imaginea companiei".

De cand a intrat pe piata locala, Rafael & Sons a vandut produsele exclusiv in cele 14 magazine Cellini. "Avem un parteneriat cu ei inca de la intrarea pe piata", spune Lenzini. Cele mai bune magazine pentru Rafael & Sons dupa vanzari sunt cele din Baneasa Shopping Center, Mall Vitan si cel de pe Calea Victoriei. "Fiecare magazin are alt target, iar produsele sunt diferite."

Acum, planurile companiei vizeaza pentru acest an un boutique Rafael & Sons doar pentru diamante. "Oamenii foarte bogati din Romania prefera sa faca cumparaturi la Paris. Vrem sa deschidem un boutique Rafael & Sons in zona Calea Victoriei - Banca Nationala, ca sa le aratam oamenilor ca pot cumpara diamante si din Romania." Exista insa avantaje si dezavantaje la propriul magazin: "Nu poti sa te concentrezi pe retail daca te ocupi in principal de crearea de bijuterii".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/diamantele-nu-sunt-cele-mai-bune-prietene-doar-in-cazul-fetelor-8298921
8298921
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.