Cum se vinde luxul online

Postat la 20 octombrie 2009 46 afişări

Debutul a fost primit cu ridicari de sprancene, dar vanzarea online a luxului a devenit, in timpul crizei, solutia care poate face diferenta pe o piata subminata de scaderea puterii de cumparare.

Intregul portofoliu de produse va fi disponibil online, inclusiv brosele de sapte milioane de euro. Compania a angajat special vanzatori trecuti de prima tinerete, cu experienta si o retea de clienti bogati, iar oficialii Fabergé au declarat ca ar fi multumiti ca 30-50 dintre cei ce intra pe site sa faca achizitii in urmatoarele noua luni. Specialistii de pe piata spun ca bijuteriile sunt mai potrivite pentru a fi vandute pe internet, pentru ca pot fi descrise folosind unitati de masura, precum numarul de carate al unui diamant. In plus, mediul online permite evitarea expunerii prea mari a bijuteriilor in boutique-uri.

Pe site-ul Fabergé a fost deja expusa prima colectie a casei dupa 1917 inspirata de folclorul rusesc, inclusiv brosa calut de mare Sadko Sea Horse, un fel de simbol pentru renasterea Fabergé. Piesa, care valoreaza 246.000 de euro, a fost creata de bijutierul francez Frederic Zaavy si este batuta cu turmaline, tsavorite, safire violete si diamante violete, inconjurate de un colier de diamante.

Fabergé intra astfel intr-un club din care fac parte jucatori cu traditie, ca Boucheron sau Dior. Boucheron a fost primul bijutier care a dezvoltat comertul online, in 2007, o miscare care atunci a fost privita cu reticenta de industria luxului, imbatata de vanzari record. In magazinul online, Boucheron vinde intreaga colectie de bijuterii, ceasuri si parfumuri, de la verighete de 300 de euro pana la creatii de haute joaillerie de 15.000 de euro. Iar executivii casei se felicita acum ca nu au plecat urechea la vorbele scepticilor, constatand ca rezultatele le-au depasit asteptarile.

Totusi, cazul Fabergé este diferit. Daca pentru Boucheron sau Dior vanzarea online a venit ca o extindere naturala a afacerii, FabergÈ mizeaza pe site nu numai pentru cresterea cifrei de afaceri, dar si pentru refacerea imaginii sifonate de deceniile de dominatie Unilever. Casa, care s-a aflat in proprietatea gigantului produselor de larg consum Unilever, a fost decenii intregi pierduta in jungla marketingului, numele sau fiind folosit pentru a vinde sapun si parfumuri. Cei ce au salvat reputatia casei tarilor rusi au fost oficialii grupului minier Pallinghurst Resources. Ceilalti actionari ai Fabergé sunt firma americana de private equity NGP Midstream&Resources si Investec, o banca de investitii anglo-sud-africana, restul fiind detinut de alti investitori privati.

Preluarea a fost comparata cu achizitionarea Harry Winston Diamond Corp. de catre Aber, o companie miniera canadiana care a cumparat brandul american de bijuterii pentru a-l revitaliza. Oficialii companiei resping insa comparatia.

Primul pas pe drumul catre gloria pierduta a fost recrutarea unui executiv cu experienta pe piata luxului, Mark Dunhill, care face parte din familia Dunhill si a fost responsabil de activitatea brandului de accesorii si haine barbatesti al familiei pentru grupul de articole de lux Richemont. Noii proprietari au anulat apoi mare parte dintre contractele de licenta ale Fabergé si care diluau imaginea exclusivista a brandului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
arta si societate,
lifestyle,
Fabergé,
lux,
vanzari,
site
/arta-si-societate/lifestyle/cum-se-vinde-luxul-online-4999033
4999033
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.