Cum se pregateste Londra de Olimpiada

Postat la 21 iunie 2010 47 afişări

Londra a fost intotdeauna un oras care si-a schimbat hainele si starile cu usurinta, dar acum, in toiul pregatirilor pentru Jocurile Olimpice de Vara din 2012, pregateste o transformare completa, cu investitii totale de peste 10 miliarde de lire sterline.

Insa, dincolo de orgolii, Olimpiada inseamna pentru Londra, ca pentru orice alt oras olimpic, schimbari majore. Satul Olimpic va metamorfoza Stratford, o zona industriala defavorizata din estul Londrei, din care va ramane probabil numai accentul cockney. Proiectul s-a concentrat in jurul parcului olimpic care va include un stadion de 80.000 de locuri si un sat pentru sportivi, care dupa Jocurile Olimpice va deveni zona rezidentiala. In vecinatate deja a inceput constructia unui mall de 1,5 miliarde de lire sterline, Stratford City Mall, cu 300 de magazine, care se va deschide in primavara lui 2011. Zona de est este una dintre cele mai putin dezvoltate ale capitalei britanice si a fost ignorata de investitorii din comert in favoarea Canary Wharf, noul district financiar al orasului, si a Docklands, o zona rezidentiala de lux.

Satul Olimpic va fi legat de St. Pancras International, gara care face legatura cu principalele orase de pe continent cu un tren de mare viteza, Javelin, in numai 7 minute, iar noua linie Crossrail va conecta centrul JO de aeroportul Heathrow. Autoritatile au mutat chiar si gara internationala, de la Waterloo la St. Pancras International, ceea ce se traduce printr-o reducere de 20 de minute a timpului de calatorie.

In plus, zona garii (King's Cross St. Pancras), pe vremuri destul de rau famata (desi este foarte aproape de centru) trece printr-un proces intens de modernizare, care a inceput in 2010 si se estimeaza ca va costa 2 miliarde de lire sterline. Totul pentru ca 500.000 de spectatori, 55.000 de sportivi si membri ai delegatiilor sa nu fie blocati intr-un oras cu aproape 8 milioane de locuitori. Daca la Beijing accentul s-a pus pe autocare, britanicii sunt hotarati ca fluxul cel mai mare de pasageri sa fie preluat de metrou. Astfel, 10 linii vor ajunge in Satul Olimpic, iar oficialii vor fi transportati cu masinile si autobuzele.

O asemenea revigorare intervine intr-o perioada cand Londra se pare ca a iesit din topul destinatiilor preferate de turisti - cel putin asa arata un studiu realizat de TripAdvisor, unde capitala britanica nu intra in top 25.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
Londra,
Olimpiada,
lucrari,
proiecte
/arta-si-societate/lifestyle/cum-se-pregateste-londra-de-olimpiada-6430485
6430485
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.