Cum a fost 2009 in materie de lifestyle

Postat la 22 decembrie 2009 32 afişări

BUSINESS Magazin scria la inceputul lui 2009 ca tendintele in materie de lifestyle vor sta sub semnul crizei. Cuvantul de ordine al anului n-a caracterizat insa exclusiv ceea ce s-a intamplat in turism, arte, moda sau gastronomie; din cand in cand, printre norii de furtuna s-au intrezarit si cateva raze de soare.

Pe de alta parte insa, recesiunea i-a determinat pe tot mai multi sa se reorienteze de la alimentele de supermarket catre oferta de legume sau lactate a producatorilor locali, consolidand astfel o nisa de piata deloc neglijabila. Tendinta de reorientare a consumului spre alimentele naturale a insemnat pentru unii producatori vesta de salvare in conditii de criza. Este cazul fermei de lapte Agroindustriala Pantelimon din Bucuresti, care produce 5.000-6.000 de litri de lapte pe zi, iar 18% din cantitate este vanduta direct clientilor finali. Ferma are 500 de vaci, iar inovatia care i-a ajutat pe proprietari sa treaca peste anul de criza a fost instalarea unor dozatoare de lapte importate din Italia, de unde oricine, pentru 3 lei pe litru, se poate aproviziona cu lapte.

In anul care tocmai se incheie, piata cinematografelor a facut un pas important. Companiile din domeniu, constiente ca s-au dus vremurile cand senzatiile tari din salile de cinema erau date exclusiv de puterea sunetului sau de efectele speciale imaginate de regizor, au facut un pas important catre era digitala. Cinema City a deschis, in cadrul mallului AFI Palace Cotroceni, primul IMAX (Image MAXimum) de pe piata romaneasca, parte a unui megaplex cu 21 de ecrane si 4.300 de locuri. IMAX ofera o experienta tridimensionala la scara mare: ecranul, inalt cat o cladire de opt etaje (18 metri inaltime si 24 latime), are o forma curbata, pentru a cuprinde vederea periferica a tuturor celor din sala.

Dupa luni in care furtuna financiara a atacat in rafale industria luxului, luna septembrie a adus primele raze de lumina. Cei mai importanti jucatori de pe piata ceasurilor si a bijuteriilor au deschis boutique-uri noi dedicate segmentului high-end. Helvetansa a inaugurat cel mai mare magazin al companiei, un boutique de 250 de metri patrati pe Calea Victoriei, Cellini a deschis un boutique de imagine vizavi de hotelul Radisson SAS, Micri Gold a mutat diamantele si materialele pretioase la parterul Grand Hotel Continental, Chronolink a deschis un boutique multibrand in galeriile comerciale din hotelului JW Marriott si a anuntat lansarea, anul viitor, a unui monobrand Rolex pe Calea Victoriei intr-un spatiu achizitionat de companie, iar B&B a dezvoltat segmentul de lux printr-un nou magazin Kultho pe bulevardul Magheru.

Surprize au venit si din partea retailerilor de moda de lux - grupul Solmar, care are in portofoliu magazinul Victoria 46, a anuntat una dintre cele mai interesante miscari catre sfarsitul anului. Cea mai noua aparitie in consiliul de administratie este Amalia Nastase, sotia legendarului tenisman, care a achizitionat 30% din High Fashion Concept - divizia de lux.

Noutati au venit si in cazul evenimentelor care contureaza capacitatea unui oras de a trai bine. Maratoanele stradale, un concept care are mii de adepti in toata lumea, au patruns si in Bucuresti, singura capitala europeana unde nu se organiza un maraton stradal oficial.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
2009
/arta-si-societate/lifestyle/cum-a-fost-2009-in-materie-de-lifestyle-5190107
5190107
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.