Cum a fost 2009 in materie de lifestyle

Postat la 22 decembrie 2009 32 afişări

BUSINESS Magazin scria la inceputul lui 2009 ca tendintele in materie de lifestyle vor sta sub semnul crizei. Cuvantul de ordine al anului n-a caracterizat insa exclusiv ceea ce s-a intamplat in turism, arte, moda sau gastronomie; din cand in cand, printre norii de furtuna s-au intrezarit si cateva raze de soare.

Au aparut si noi termeni, in ton cu situatia de pe piata. De exemplu, "recession chic" este termenul care defineste cea mai noua moda in materie de shopping. Clientii si comerciantii cauta metode de adaptare la aceasta tendinta, astfel incat criza sa nu transforme totul in "depression chic". Daca pe vremuri era un motiv de mandrie sa-ti cumperi cea mai scumpa geanta sau cel mai scump televizor, piata (sau viata) s-a schimbat, iar amatorii de cumparaturi se lupta sa gaseasca nu cel mai scump produs, ci unul ieftinit in mod spectaculos - un obiect de lux la pret foarte redus.

Avand in vedere ca un client al produselor exclusiviste renunta cu greu la ele, in ciuda bugetului redus, iar presiunea sociala ii face sa se jeneze de perspectiva de a iesi din magazine incarcati cu pungi de cumparaturi, spectacolul luxului s-a mutat pe internet. Net-a-porter.com, retailer de produse de lux, a lansat TheOutnet.com, varianta cu preturi reduse, iar cluburile pentru doritoarele de shopping, precum RueLaLa.com, unde membrii sunt anuntati constant de produsele cu reducere de pret, au capatat amploare.

In sezonul de iarna, la un inceput de an in care criza nu ajunsese sa se simta acut in Romania, turistii continuau sa ia cu asalt partiile de schi din strainatate, iar agentiile de turism anuntau o crestere de 30% a vanzarilor. Austria era destinatia numarul 1 pentru turistii romani.

Anul 2009 ar putea fi numit in Bucuresti anul painii frantuzesti, avand in vedere magazinele si bistrourile care au asezat painea in centrul conceptului lor comercial. Pe strada Ion Campineanu s-a deschis Boutique du Pain, iar in Floreasca Rue du Pain. Indiferent ca s-au pozitionat ca bistro, restaurant sau magazin de paine, fiecare incearca sa atraga bugetul amatorilor de delicatese apeland la ideea de brutarie frantuzeasca. Rue du Pain promoveaza brutaria artizanala, produsele fiind realizate de un brutar francez cu experienta de peste 40 de ani, Gerard Warnier.

Sau la fel de bine ar putea fi considerat si anul spa, avand in vedere numarul mare de proiecte spa venite de la investitori privati. In total, anul acesta s-au investit 10 milioane de euro in deschiderea unor noi centre spa in Bucuresti. Luna mai pare sa fi fost luna "spafacerilor", avand in vedere ca la interval de o saptamana s-a depasit recordul pentru cel mai mare spa de pe piata. Eden Spa anunta la inceputul lunii o investitie de 4 milioane de euro in The Spa din cadrul viitorului Hilton Sibiu, pe o suprafata de 2.000 de metri patrati. O saptamana mai tarziu, la Neptun, grupul Cocor Turism lansa oficial Cocor Spa, o investitie de 6 milioane de euro in cei 3.000 de metri patrati, cel mai mare centru din Romania.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
2009
/arta-si-societate/lifestyle/cum-a-fost-2009-in-materie-de-lifestyle-5190107
5190107
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.