Clubul de chilipiruri
Din comoditate, prudenta sau fiindca sunt la vanatoare de reduceri, tot mai multi prefera sa-si ia haine si accesorii online la preturi reduse. Site-urile specializate anunta cresteri si de 60% la vanzari.
Iar faptul ca marile branduri de lux, multa vreme reticente la expunerea pe care o ofera un astfel de mediu, s-au concentrat in sfarsit pe online spune multe despre viitorul modei, la pret intreg sau cu discount. Un sondaj realizat de compania Forrester Research in 2008 arata ca dintre cele 178 de companii de lux intervievate, numai o treime isi vindeau produsele pe internet. ntre timp, numarul a mai crescut, dar inca nici jumatate nu isi vand produsele online, estimeaza Federico Marchetti. Prada nici macar nu avea o pagina de web proprie pana in 2007 si doar de anul trecut a inceput sa vanda online.
Iar Oscar de la Renta si-a lansat platforma de vanzari online gandindu-se ca va vinde in general accesorii si parfumuri. Dar compania a primit o cerere pentru un palton de 80.000 de dolari de la un consumator nou, care nu putea ajunge la New York sa faca achizitia mult dorita.
Mai exista insa si companii reticente, in special din Franta: Chanel sau Hermès, de exemplu, se tem inca de expunere. Pana atunci, toata industria sta cu ochii pe cei care au avut curajul sa isi deschida magazine online. Surse apropiate Fabèrge, care si-a construit intreaga strategie de vanzari in mediul virtual, spun ca firma a atins tinta la noua luni de a atrage 50 de clienti noi care sa cheltuiasca fiecare 100.000 de dolari. Chiar si Prada estimeaza ca in urmatorii cinci ani, 40% din cifra de afaceri, in special in Statele Unite, va proveni din vanzarile online.
ntre timp, tot mai multi jucatori din industria luxului produc haine special pentru retailerii online, la preturi mai mici, din materiale care le prisosesc sau le livreaza produsele ce nu s-au vandut in magazinele normale. Gilt Groupe, de pilda, s-a dezvoltat exact ca o platforma unde se vand astfel de produse. Site-ul anunta "flash sales" ale unui designer cu lichidare de stoc, la care au acces membrii din baza de date. Vanzarile incep la ora fixa in fiecare zi (19.00, ora Romaniei), iar in cazul unor designeri precum Camilla Skovgaard sau Bottega Veneta, 95% dintre produse sunt vandute in primele 3-4 minute.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro