Clubul de chilipiruri

Postat la 29 august 2010 90 afişări

Din comoditate, prudenta sau fiindca sunt la vanatoare de reduceri, tot mai multi prefera sa-si ia haine si accesorii online la preturi reduse. Site-urile specializate anunta cresteri si de 60% la vanzari.

Dar nebunia din magazinele H&M in ziua cand se pun in vanzare colectiile speciale realizate in colaborare cu designeri cunoscuti nu a fost nimic in comparatie cu ce s-a intamplat in mediul virtual.

Desi stiau foarte bine cate invitatii au trimis, responsabilii de sistemul informatic de la Outnet nu au reusit sa faca fata, iar site-ul s-a blocat. Valul de critici de pe pagina de Facebook si Twitter a fost fara precedent si au existat chiar grupuri de terapie ("The Outnet stole my Friday") pentru cei sau, mai bine zis, cele grav afectate de esecul achizitionarii unui produs de designer cu o lira.

O parte dintre shopaholice au mai uitat de eveniment, pentru ca in aceeasi perioada se vorbea despre faptul ca fondatoarea Net-a-Porter, Natalie Massenet, a vandut actiunile la magazinul online pentru 50 de milioane de lire sterline, eveniment care a facut inconjurul presei economice si mondene. Grupul elvetian Richemont, care detinea 33% din actiunile magazinului online britanic, a fost de acord sa plateasca 225 de milioane de lire sterline (253 de milioane de euro) unui grup de actionari ai Net-a-Porter pentru a obtine controlul asupra majoritatii actiunilor, ceea ce situeaza valoarea afacerii Nataliei Massenet la 350 de milioane de lire.

Si alte companii profita de momentul favorabil pentru a anunta vanzarea retailerilor online. De exemplu, fondul de investitii Palamon Capital Partners se pare ca planuieste vanzarea Dress for Less, spun surse preluate de Reuters. Compania deja a primit oferte pentru achizitionarea afacerii cu sediul in Germania, pe care a cumparat-o pentru o suma secreta in 2007. Compania sustine ca afacerea ar putea valora 400 de milioane de euro. Dress for Less a crescut cu 20% in fiecare an, vinde produse cu discount ale unor branduri ca Diesel sau Tommy Hilfiger si se adreseaza consumatorilor din Europa de Est, Franta, Spania, Marea Britanie, Olanda sau Scandinavia.

Majoritatea comerciantilor se lauda cu rezultate mai mult sau mai putin spectaculoase. Federico Marchetti, fondatorul grupului Yoox, a dat prima lovitura anul trecut, cand a fost asezat in primul rand (alaturi de Anna Wintour) la saptamana modei de la Milano, cel mai bun indiciu referitor la influenta sa in lumea comertului de moda.

In plus, unul dintre secretele succesului retailerilor online este ca se intampla extrem de multe lucruri in lumea virtuala, spre deosebire de viata "offline", unde sunt doar eternele show-uri. Pe langa bloguri sau pagini specializate unde se discuta tendintele si moda strazii, au aparut platforme unde oricine isi poate posta fotografia cu hainele din ziua respectiva, asteptand reactii de la membri (You Look Fab, Chictopia).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
fashion,
cumparaturi,
online,
Asos,
Net-a-Porter
/arta-si-societate/lifestyle/clubul-de-chilipiruri-6980590
6980590
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.