Clic aici pentru colectia de toamna
Online, designerii romani concureaza cu succes brandurile internationale, iar magazinele virtuale anunta cresteri ale vanzarilor de produse cu etichete “made in Romania”.
Designerul spune ca sunt multe cliente din tara care cunosc produsele si prefera mediul online unei deplasari la atelier. "Restul clientilor sunt noi, iau cunostinta cu noi online si achizitioneaza direct, altii vin la showroom si finalizeaza tranzactia aici", spune Maria Lucia Hohan, care estimeaza ca site-ul sau contribuie cu 30% la vanzarile brandului. Pana acum, mediul online a adus clienti din Grecia, Australia, Austria, Elvetia, Franta sau SUA. "MLH se vinde deja de cativa ani in boutique-uri din Grecia, Irlanda, Dubai, Spania, Arabia Saudita, Italia si multe alte tari, dar am fost contactati de multe magazine ce vor sa comercializeze produsele noastre dupa ce le-au descoperit online."
Pe de alta parte, si magazinele de fashion online, care au inceput cu branduri de masa, au hotarat mai nou sa includa si sectiuni dedicate designerilor romani. De exemplu site-ul FashionUp.ro, mallul online administrat de compania Online Fashion Group, in care investitorul de afaceri Marius Ghenea, a deschis recent sectiunea Designers' Boutique.
"Inca de la lansarea FashionUp.ro, un obiectiv asumat a fost diversificarea plajei de produse si furnizori, precum si declinarea serviciilor si produselor oferite, din zona de mass-market spre zona de outlet si cea de high-end. O declinare similara este si deschiderea Designers' Boutique by FashionUp, un spatiu unde pasionatii modei pot cumpara creatii ale celor mai cunoscuti designeri romani", spune Alin Stanciu, managing director al FashionUp.ro. La Designers' Corner sunt "expuse" 200 de produse semnate de creatori romani ca Maria Lucia Hohan, Mihaela Glavan, Carla Szabo, Coca Zaboloteanu, Kinga Varga sau ChouChou.
Comerciantul online si-a propus, asemenea concept store-urilor clasice, sa aduca in moda strazii produsele designerilor romani, dar si sa devina un canal de vanzare nationala. "Din punctul de vedere al promovarii a fost sectiunea cu cel mai mare succes; la fel si din punctul de vedere al traficului, sectiunea in sine avand peste o mie de vizitatori pe zi", adauga Stanciu.
El spune ca 50% din comenzi vin din Bucuresti, restul din tara, dar estimeaza o crestere a ponderii comenzilor din tara. Site-ul, lansat in iunie 2009, a avut un buget pentru lansare si sustinerea activitatii din primul an de 200.000 de euro, iar Stanciu si-a propus sa creasca numarul de designeri si de produse. "Ca un reper - la lansarea FashionUp.ro aveam listate aproximativ 50 de marci, iar acum sunt 300."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro