Calea Victoriei redevine stralucitoare

Autor: Rosca Cristina Postat la 16 noiembrie 2010 86 afişări

Vechea si eterna artera de shopping a Romaniei incepe sa isi recapete stralucirea dupa ce in ultimii doi ani a suferit o lovitura de imagine.

Desi a pierdut un pion pe tabla de sah pe care o reprezinta Calea Victoriei, Alsa Fashion detine in continuare o pozitie strategica prin magazinul Max Mara, o franciza pe care o opereaza de 14 ani si despre care Daniel Rosner spune ca "are o clientela formata si stabila, si, desi au existat fluctuatii ale vanzarilor in timpul crizei, acestea sunt sub media pietei". Rosner estimeaza ca circa 35 de clienti trec zilnic pragul magazinului Max Mara si ca numarul este multumitor, desi nu a fost suficient pentru a dezvolta brandul pe plan local. Dar, desi dupa 14 ani nu exista decat un singur magazin Max Mara in Romania, Alsa Fashion analizeaza posibilitatea de a dezvolta o retea regionala. Planul este conturat, dar oficialii asteapta "imbunatatirea dinamicii economice".

Pana atunci insa, cei de la Alsa raman doar pe Calea Victoriei, "singura artera comerciala din Romania care are istoria, infrastructura si potentialul sa devina o destinatie de shopping pentru segmentul premium si de lux".

Fiecare tara are o artera de shopping de renume, fie ca se numeste Via Spiga, Fifth Avenue, Champs-Elysées sau Calea Victoriei. In cazul Romaniei, Calea Victoriei era cea mai importanta artera de shopping inca de cand Bucurestiul era Micul Paris, iar Magazinul Victoria unul dintre "mall-urile" de astazi pentru doamnele care doreau metraje si blanuri. In vara au aparut si speculatii potrivit carora Gucci se va instala in locul restaurantului Brasserie de la parterul hotelului Hilton. La scurt timp, un nou brand, noi zvonuri. Un magazin Prada ar trebui deschis, tot la parterul hotelului. Oficialii Hilton refuza insa sa ofere informatii, deoarece "despre spatiul inchiriat de catre un retailer si despre planurile lui va putea vorbi doar acel retailer, in momentul in care va considera oportun". Pana cand se vor deschide insa aceste magazine monobrand, shopperii de pe Calea Victoriei se vor multumi cu multibrandurile care le aduc, precum Victoria 46 sau Mengotti.

Magazinul Mengotti, deschis in urma cu circa doi ani si jumatate, aduce branduri precum Prada, Gucci, D&G, Valentino Roma, Etro, Fendi, Burberry, Marni sau DvF. Desi recunosc ca au fost afectati de criza, oficialii magazinului spun ca sunt inca pe plus, insa rata de crestere nu este de 75%, asa cum se intampla in primii sase ani in cazul magazinelor de profil.

In spatele acestei cresteri stau clientii, care fac parte din categoria cheltuitorilor de top, precum "vedete, oameni politici sau oameni de afaceri", explica proprietarii magazinelor din zona. Aceiasi proprietari spun ca la baza cifrelor bune din ultimul an nu a stat si scaderea chiriilor, pentru ca pe principalele artere de shopping chiriile "nu se negociaza chiar daca e criza. La Milano pretul pe metru patrat nu a scazut, si nici pe Calea Victoriei situatia nu este diferita".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/calea-victoriei-redevine-stralucitoare-7711753
7711753
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.