Brandul favorit al lui Basescu, Paul & Shark, a mers bine in 2009. Si nu e singurul

Postat la 20 ianuarie 2010 334 afişări

Victimele crizei au fost scoase in evidenta pe tot parcursul anului trecut. Dar nu e rau sa recunoastem ca mai exista si antreprenori fericiti, sau macar multumiti.

Industria divertismentului este un alt domeniu care a transformat criza intr-o perioada buna pentru afaceri. De exemplu, Cinema City International, cea mai mare retea de multiplexuri din Europa Centrala si de Est, la nivelul intregului grup a inregistrat o crestere a numarului de spectatori de 23,8% fata de cifrele inregistrate in anul 2008. In 2009, Cinema City Romania si-a dublat numarul de cinematografe, de la 3 (Iasi, Timisoara, Cluj) la 6 (cu Bacau, Pitesti si Bucuresti), iar numarul de sali a crescut de la 22 la 57, ceea ce inseamna peste 10.000 de locuri disponibile in retea, spune Corina Gonteanu, director de marketing si PR al Cinema City Romania.

Compania a avut de castigat si datorita faptului ca, fiind o varianta mai accesibila de divertisment, cinematografele au fost mai putin afectate de criza. "In acelasi timp, piata cinematografica din Romania este mica, dar are un potential foarte mare de crestere. Am adaugat tot timpul noi clienti prin deschiderea de cinematografe. Experienta noastra in regiune ne spune ca apetitul pentru film exista, insa in lipsa infrastructurii, el se directioneaza spre alte canale", remarca Gonteanu.

Unul dintre cele mai importante evenimente a fost inaugurarea Cinema City Cotroceni, cel mai mare complex din tara, un megaplex cu 21 de ecrane si 4.300 de locuri unde se afla si prima sala IMAX. Primul film proiectat in Romania in format IMAX a fost "Avatar", megaproductia lui James Cameron, care in perioada sarbatorilor de iarna a rulat cu casa inchisa. "Despre inceputul lui 2010 nu putem spune decat <semne bune anul are>, dupa succesul repurtat de pelicula <Sherlock Holmes> inca din prima zi a anului, pe care in mod traditional oamenii o petrec recuperandu-se dupa petrecerea de Anul Nou, sau in familie, dar pe care foarte multi au ales sa o petreaca la cinema de data aceasta."

In vocabularul gurmanzilor s-a consolidat, poate si cu pretextul stresului cauzat de criza, termenul de "comfort food" - mancare care te face sa te simti bine si te linisteste trezind amintiri din copilarie. Companiile care au speculat pofta pentru o mancare cu gust au avut de castigat. De exemplu, La Baciu, unde se gasesc produse din Bucovina. Afacerea a fost inspirata de succesul produselor din carne produse de taranul Ion Baciu la un targ de profil de la Muzeul Taranului Roman. Au urmat apoi evenimente de profil in Marea Britanie, unde La Baciu a fost vizitat la un targ de Printul Charles.

Acum, Baciu se lauda cu trei magazine (Bucuresti, Campulung Moldovenesc si Vatra Dornei). "Anul trecut ne-am atins estimarea de un milion de euro cifra de afaceri, iar in decembrie 2009 am vandut cu 30-40% mai multe produse decat in aceeasi perioada a lui 2008", afirma proprietarul. Gama de produse s-a diversificat, asa incat din 30 de produse, aproximativ 10% sunt noi. Cel mai bine se vand toba, lebarul sau chisca (varianta din Bucovina a caltabosului).

Magazinul din Bucuresti este deschis numai trei zile pe saptamana, de vineri pana duminica, si vinde produse in cantitati limitate. Retetele de mezeluri sunt mostenite din familie si sunt realizate din carnea animalelor crescute in satul natal. "Magazinul va continua sa fie deschis trei zile pe saptamana, pentru ca productia nu face fata. Chiar si in aceste conditii, in Bucuresti obtinem cele mai mari vanzari. Ne dorim sa dezvoltam afacerea, dar numai in masura in care sursele de finantare ne permit", spune Ion Baciu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/brandul-favorit-al-lui-basescu-paul-shark-a-mers-bine-in-2009-si-nu-e-singurul-5343671
5343671
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.