Arta bate fotbalul in promovarea berii

Postat la 05 iulie 2010 74 afişări

Dupa investitii de milioane de euro in fotbal, producatorii de bere au descoperit ca exista afaceri si dincolo de sportul rege, asa incat s-au orientat spre marketingul care exploateaza ideea de arta si colaborarea cu artistii.

"In zona Ursus Open Air am organizat proiectii de filme in fiecare zi, in parteneriat cu organizatorii TIFF. Toate zonele de eveniment, petrecerile din programul oficial al festivalului sau conferinta de presa au beneficiat de suportul nostru", declara Grant McKenzie, vicepresedinte responsabil de marketing la Ursus Breweries. Ursus a dezvoltat si o comunitate online de cinefili, pe Facebook si Twitter, si are intentia sa sustina "platforma de film" pe termen lung.

Si Grolsch, marca de bere olandeza fondata in 1615, a decis sa adopte aceasta cale in Romania. Lansarea a fost facuta printr-o petrecere subterana, la metrou, unde au imbinat arta urbana cu marketingul. Brandul avea deja experienta in asocierea cu arta, fiind partener in evenimente ca New York Swingtop Art Program, Los Angeles Art Week, Art Basel in Miami Beach sau festivaluri initiate de Grolsch pentru a promova artistii independenti si muzica alternativa, la Lisabona, Paris, Stockholm, Sofia sau Gothenburg. "Grolsch ii sprijina pe artisti oferindu-le spatii si contexte originale de expresie. In Romania am debutat prin sustinerea a doua colaborari cu mediul artistic: seria Handmade Advertising si the Real Underground Party", spune Renaud Thiers, global brands director al Ursus Breweries.

GALERIE FOTO: Cum arata o petrecere suburbana in metroul bucurestean

Lansarea Grolsch in metroul bucurestean a fost un eveniment unde au participat peste 1.000 de invitati, care au aflat de pe retelele sociale online sau din gura in gura de "reuniunea din subteran". Pe peronul statiei Gara de Nord 2 au expus artisti urbani cunoscuti, precum Vali Chincisan, Dan Miron, Kotki Visuals sau Alexandru Ciubotariu aka Pisica Patrata. "Au aflat despre petrecere acei oameni care ar fi venit oricum la o petrecere cu arta la metrou, indiferent ca era vorba despre un eveniment sponsorizat sau nu. Evenimentul a fost gandit pentru aceia care apreciaza ideea, locul special, expozitiile si artistii, prezenta unui sponsor nefiind decat - poate - o surpriza placuta, avand in vedere ca arta nu primeste sprijin prea des in Romania", sustine Thiers.

Si comunicarea outdoor a urmat acelasi model - doua proiecte outdoor neconventionale, concepute si realizate pe parcursul a doua luni, de catre o echipa de artisti plastici coordonata de Daniel Divrician, Ionut Barbu si Minerva Cubassa.

"Publicitatea stradala a devenit in aceasta perioada un experiment artistic - imaginea sticlei cu Swingtop Grolsch a fost recreata manual, la o scara impresionanta, prin mozaic si pictura." Dopul Swingtop care poate fi refolosit este unul dintre detaliile prin care este cunoscuta berea Grolsch. O tehnica veche a fost readusa in actualitate intr-un proiect experimental de comunicare stradala, la care au participat si trecatorii amatori sa incerce tehnica taierii, a vopsirii si a potrivirii pieselor de mozaic.

"Cel de-al doilea proiect pune la lucru trei stiluri diferite de pictura - cubism, pointilism si pop-art - pentru a reda evolutia sticlei Grolsch Swingtop", spune Thiers. Lucrarea s-a aflat pe Calea Victoriei, langa cladirea CEC. "Raportat la alte marci din portofoliu, bugetul de marketing al Grolsch este similar cu bugetul unui brand care comunica pe TV."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/arta-bate-fotbalul-in-promovarea-berii-6481736
6481736
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.