A doua casa a romanilor, sau de ce au plecat cosmeticele la mall

Autor: Rosca Cristina Postat la 03 noiembrie 2010 185 afişări

Romania a devenit tara centrelor comerciale, iar mallul, o a doua casa a romanilor. In aceste conditii, cremele si parfumurile au plecat dupa consumatori, care mai au de cheltuit cam 50 de euro lunar pentru produse de infrumusetare.

Desi atat femeile, cat si barbatii continua sa cumpere produse cosmetice si de ingrijire, "valoarea bonului a scazut si la fel si numarul de produse cumparate pe bon", afirma Dana Tudorache, executive manager al The Body Shop. Ea spune ca, potrivit calculelor companiei sale, bonul mediu de casa reprezinta 10% din venitul mediu al unei femei din mediul urban.

Reprezentantii Sephora afirma ca "din ce am putut observa, bugetul alocat de clientele noastre pentru achizitionarea de produse cosmetice si de ingrijire are o valoare de plecare de 190-200 de lei lunar".

Veniturile sunt insa unul dintre principalii factori care influenteaza alegerea produselor cosmetice. Clientii magazinului Estée Lauder nu renunta nici in timp de criza la cremele de fata, de ochi sau la fondul de ten, potrivit reprezentantilor companiei care detine un magazin propriu si care colaboreaza cu Sephora, BB Collection, Douglas sau Hondos.

Pentru a putea face fata crizei financiare, companiile de cosmetice au apelat la diferite masuri anticriza, de la oferte pentru consumatori pana la reducerea cheltuielilor. "Au fost renegociate toate contractele - atat cele externe, cat si cele interne - in paralel cu o activitate sustinuta de mentinere a vanzarilor. Am optat pentru oferte numeroase si substantiale, introducerea unui "corner" (colt) cu reduceri permanente, training intensiv al personalului pentru imbunatatirea serviciilor si, nu in ultimul rand, absorbtia TVA-ului astfel incat clientii sa gaseasca la raft aceleasi preturi", explica Dana Tudorache. In cazul Estée Lauder, care se adreseaza segmentului high-end, nu s-a optat pentru reduceri, ci pentru promotii la cumparaturi, pentru ca "aceasta este politica firmei". Criza financiara a sporit competitia, crede Dana Tudorache, "deoarece, in conditiile in care nu a iesit niciun jucator major de pe piata, lupta pentru atragerea de clienti este acerba".

Asa arata piata de cosmetice dupa primele noua luni ale celui mai dificil an pentru vanzatorii de produse de infrumusetare. Desi a fost afectata mai tarziu de criza, specialistii spun ca "se poate observa o contractie cu 10% a consumului si poate o revenire usoara in 2012"; sau potrivit reprezentantilor The Body Shop: "Atata timp cat banii lipsesc din piata, nu vom putea vorbi de cresteri spectaculoase ale consumului".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/a-doua-casa-a-romanilor-sau-de-ce-au-plecat-cosmeticele-la-mall-7616774
7616774
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.