A doua casa a romanilor, sau de ce au plecat cosmeticele la mall

Autor: Rosca Cristina Postat la 03 noiembrie 2010 185 afişări

Romania a devenit tara centrelor comerciale, iar mallul, o a doua casa a romanilor. In aceste conditii, cremele si parfumurile au plecat dupa consumatori, care mai au de cheltuit cam 50 de euro lunar pentru produse de infrumusetare.

Desi deschideri de mall-uri se mai anunta, magazine noi ale The Body Shop nu. Au existat planuri de extindere, insa acestea "au fost sistate pe termen scurt din cauza mediului neprielnic de finantare de pe piata". Ultimul magazin deschis a fost la sfarsitul lui 2009 in centrul comercial AFI Palace Cotroceni.

Desi criza s-a simtit in incasari si a adus pentru The Body Shop o "contractie semnificativa a cifrei de afaceri, contractie din care credem ca vom recupera o parte pana la sfarsitul anului", compania nu a inchis niciun magazin "si facem eforturi sa putem depasi aceasta perioada dificila sustinand magazinele care performeaza mai slab". 2010 a fost pentru The Body Shop cel mai greu an de la intrarea pe piata din Romania, iar estimarile pentru anul viitor nu sunt nici ele optimiste.

Si Roxana Rasu considera ca "2010 este cu siguranta un an mai dificil decat 2009 din cauza tuturor schimbarilor care au intervenit, de la criza financiara, cresterea TVA la scaderile de salarii". In acest context Sephora a fost nevoita sa inchida in 2009 magazinul din Braila si sa sisteze planurile de deschidere de noi magazine. Totusi, exista planuri ca in urmatorii doi ani compania sa acopere toate orasele mari in care nu este prezenta momentan. Ultimul magazin deschis a fost in Arad, in Atrium Center, in luna martie, si a urmat celor din Bucuresti, Constanta, Cluj, Suceava, Iasi si Pitesti. Desi magazinul Sephora din Arad are "performante mai bune decat asteptarile noastre", cel mai bun magazin din punctul de vedere al vanzarilor este cel din Mall Vitan, cu cea mai mare suprafata de vanzare (700 mp), dubla fata de restul magazinelor.

General vorbind, vanzarile din Bucuresti sunt cel putin duble fata de cele din provincie, insa se pot observa variatii in functie de sezon. Cele mai mari vanzari sunt in semestrul al doilea al anului, in special in perioada Craciunului. Zilnic insa, circa 400 de vizitatori trec pragul unui magazin Sephora. Dintre acestia, 80 devin clienti. "In pofida conditiilor economice mai putin favorabile, am terminat cu bine prima jumatate de an, ne-am atins bugetul pe care ni l-am propus si speram sa ne mentinem in aceleasi tendinte si pentru cealalta jumatate", afirma directorul general al Sephora.

Hainele, concediile si produsele financiare de investitii si economisire reprezinta principalele categorii pe care romanii au fost dispusi sa le sacrifice pentru a reduce costurile, potrivit unui studiu recent al companiei de cercetare GfK. Produsele cosmetice nu s-au aflat insa pe lista.

"Desi criza financiara a afectat mare parte din populatie, oamenii isi impart bugetul astfel incat sa isi permita si achizitionarea produselor cosmetice", crede Roxana Rasu, care considera si ca "multi clienti fideli unei anumite marci se reorienteaza catre gramajul mai accesibil, dar exista si o alta categorie de clienti care si-au schimbat optiunea, preferand marcile mai ieftine".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/a-doua-casa-a-romanilor-sau-de-ce-au-plecat-cosmeticele-la-mall-7616774
7616774
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.