Si-acum concentrati-va

Postat la 29 aprilie 2008 389 afişări

In 2005, o agentie de talie medie achizitiona Tiriac Travel, parte a grupului detinut de Ion Tiriac. Anul trecut, aceeasi agen¬tie atragea un fond de investitii danez, care vizeaza achizitii pentru a atinge locul doi sau trei pe piata de turism de afaceri. Nu sunt singurii interesati de achizitii.

Managerul fondului in Romania, Robert Luke, a declarat ca fondul sau intentioneaza sa cumpere inca patru agentii de turism din sfera turismului de afaceri in acest an, pentru a le adauga actualei structuri a Happy Tour si pentru a crea un grup puternic de profil, care sa isi mentina locul intai pe piata. GED vrea sa actioneze si in cazul agentiilor de turism de afaceri asa cum a actionat in zona retelelor de magazine de telefoane mobile: dupa ce a cumparat patru firme din grupul Dasimpex de la omul de afaceri nemtean Sorin Stoica, GED a mai cumparat o retea, Plus GSM; a facut, asadar, o retea de 150 de magazine, cu un nou brand comun, Fonomat, pe care spera sa o poata lista in aproape un an.

Nu numai investitorii financiari studiaza piata turismului de business din Romania, a carei crestere este estimata la 15-20% in acest an (valoarea in 2007 a acestei piete a fost de peste aproape 400 de milioane de euro), ci si cei strategici. Politica lor este insa diferita de a investitorilor financiari, ei preferand dezvoltarea organica.

Malin Malineanu, directorul New Concept Travel, partener oficial al American Express in Romania (grup american situat pe primele pozitii in topul agentiilor internationale care ofera servicii pentru calatorii), considera ca intrarea din ce in ce mai multor companii straine in Romania va aduce o crestere importanta a afacerilor New Concept Travel (anul trecut - peste 15 de milioane de euro).

“Noi ne bazam pe reteaua globala a American Express, dar am castigat si multi clienti romani carora le vindem servicii pentru calatorii”, spune Malin Malineanu, care considera la randul sau ca apartenenta la un grup puternic din strainatate, intarirea pozitiei pe piata sau vanzarea sunt solutiile pentru toate agentiile de turism de pe piata.

Nu numai American Express este deja pe piata: si celelalte mari grupuri mondiale, precum Carlson Wagonlits sau BTI, au intrat deja in parteneriate cu agentii romanesti, aducandu-le acestora o importanta retea de clienti globali. Principalul concurent al American Express pe plan mondial, Carlson Wagonlits, este partener aici cu agentia Visit Romania, controlata de omul de afaceri Gheorghe Fodoreanu (care detine atat agentia, pe care o evalueaza la peste 5 milioane de euro si cu afaceri de 15 milioane euro in 2007, cat si doua hoteluri in Bucovina).

“Toate aceste grupuri au venit in Romania nu numai pentru a bifa un punct pe harta, ci pentru a deveni lideri in ceea ce stiu ei sa faca mai bine”, spune Gheorghe Fodoreanu, care este de acord ca vremea celor mici si multi se apropie de sfarsit si ca se apropie in sfarsit perioada de consolidare.

Internationalii

Cele mai mari grupuri mondiale de turism de business (asa-numitele com¬panii de travel management) au venit deja in Romania.

AMERICAN EXPRESS. Firma este prezenta in Romania din urma cu zece ani. Americanii au fost convinsi sa vina in Romania de catre Malin Malineanu, iar agentia New Concept Travel, partenerul de calatorii al American Express, functioneaza din 2005. Malineanu este si reprezentant in Romania al lantului hotelier Best Western.

CARLSON. Principalul concurent al American Express pe plan mondial este Carlson Wagonlit Travel, parte a grupului american Carlson. Asociatul Carlson Wagonlit Travel in Romania este Gheorghe Fodoreanu, directorul si principalul actionar al agentiei Visit Romania.


Cei ce conduc piata

Investitorii financiari

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/si-acum-concentrati-va-2594883
2594883
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.