De ce Marele Paris s-a distantat de fratele sau mai mic

Postat la 14 iunie 2010 61 afişări

Da, Bucurestiul a fost denumit la un moment dat Micul Paris. Dar economic vorbind, nu mai e nicio asemanare intre micul Paris si cel adevarat. Unul ramane una dintre cele mai importante destinatii turistice si de business din lume, celalalt a intrat in regres si abia atrage o bruma de turisti curiosi sa vada unde au trait Dracula si Ceausescu.

Dincolo de cele 134 de muzee, trei teatre de opera, 467 de parcuri si gradini si sute de cluburi, bistrouri si restaurante, Parisul are o atractie "americana" in plina Europa - Disneyland, care in fiecare an atrage un numar impresionat de turisti. Numai anul trecut l-au vizitat 15,4 milioane de oameni, dintre care aproape jumatate francezi, restul fiind britanici (14%), din zona Benelux (15%), dar si din Spania, Italia si Germania. Pentru o vizita, fiecare turist a cheltuit in medie 44,2 euro, excluzand taxele de intrare.

Si tot pentru amatorii de statistici: suma medie totala cheltuita intr-o zi petrecuta in Paris este de 162,4 euro. Cei mai cheltuitori sunt spaniolii, care depasesc media cu 15 euro, urmati de belgieni, nemti, italieni si olandezi. Pe cazarea si mesele la restaurant se duce cea mai mare parte a acestor sume, urmand excursiile, transportul urban si cumparaturile zilnice.

Mult mai mult cheltuiesc insa cei ce vin in Paris pentru afaceri - 241 de euro pe zi - si cei care participa la diferite congrese internationale - 320 de euro pe zi. Partea buna pentru hotelierii parizieni si pentru proprietarii restaurantelor este ca din cei 27 de milioane de vizitatori, 14,5 milioane sunt oameni de afaceri. Prin urmare, si cheltuielile lor sunt mai mari decat ale turistilor de placere. In fiecare an, in Paris se organizeaza circa 20 de targuri, saloane si congrese internationale, asa ca este de inteles de ce turismul de afaceri este infloritor si mai ales de ce se investeste atat de mult in hotelurile de lux, cu sali si centre speciale de conferinte.

Si in Bucuresti hotelierii au investit in dezvoltarea acestui tip de infrastructura, insa turismul de business nu este nici pe departe la un nivel infloritor, mai ales de cand companiile multinationale au inceput sa renunte la ideea delegatiilor, preferand in schimb variante mult mai ieftine, precum video sau teleconferintele.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
Paris,
economie
/analize/turism/de-ce-marele-paris-s-a-distantat-de-fratele-sau-mai-mic-6369052
6369052
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.