De ce Marele Paris s-a distantat de fratele sau mai mic

Postat la 14 iunie 2010 61 afişări

Da, Bucurestiul a fost denumit la un moment dat Micul Paris. Dar economic vorbind, nu mai e nicio asemanare intre micul Paris si cel adevarat. Unul ramane una dintre cele mai importante destinatii turistice si de business din lume, celalalt a intrat in regres si abia atrage o bruma de turisti curiosi sa vada unde au trait Dracula si Ceausescu.

Dintre cele peste 76.000 de camere de hotel din Paris, 1.488 sunt in hoteluri de cinci stele, 267 in hoteluri de patru stele la categoria deluxe, aproape 20.000 de camere pun la dispozitie hotelurile de patru stele, in timp ce hotelurile de trei stele si mai putin ofera alte aproximativ 55.000 de locuri de cazare. Chiar daca hotelierii au fost nevoiti sa mai lase din preturi in ultimul an, inca fac bani buni de pe urma innoptarilor. In medie, un turist cheltuieste 78,9 euro pe zi pentru cazare. In ceea ce priveste rata de ocupare, aceasta a fost in usoara scadere anul trecut, ajungand la 73,5%. Mai mare este insa in lunile de varf - iunie si octombrie, atunci cand hotelurile pariziene au aproape 90% din camere ocupate.

Tot atunci, tarifele cresc fata de restul anului, iar pretul mediu variaza intre 150 si 165 de euro pe noapte. Mai ieftin si mai putin aglomerat este in ianuarie, februarie si august. Pentru ca au mai putini clienti, hotelurile pun la bataie camere mai ieftine chiar si cu cateva zeci de euro fata de iunie si octombrie.

Din acest punct de vedere, Parisul ramane unul dintre cele mai scumpe orase, in special daca vorbim despre cazarea in hotelurile de lux. La categoria patru stele, spre exemplu, mai scumpa este doar Geneva, in timp ce la categoriile inferioare se afla la mijlocul clasamentului, cu preturi comparabile cu cele practicate de hotelierii din Bruxelles, Copenhaga, Barcelona sau Roma.

Cele mai scumpe din Paris sunt hotelurile din zona Operei sau Passy - Bois de Boulogne, in timp ce hotelurile din Montmartre si La Villette au cele mai bune tarife la hoteluri.

Nu este insa singurul motiv pentru care turistii aleg sa se cazeze in aceste zone. Din Montmartre, spre exemplu, se poate ajunge foarte usor la celebrul cabaret Moulin Rouge sau la basilica Sacre Coeur, al doilea cel mai vizitat monument din Paris, dupa catedrala Notre Dame. Muzeul din Montmartre este la fel de cunoscut, in special pentru productia anuala de vinuri. Mica podgorie este plasata chiar in curtea din spatele muzeului si in fiecare an 1.500 de sticle de vin rosu sunt scoase la vanzare, cu pretul de 45 de euro pentru o sticla, toti banii fiind destinati unor scopuri caritabile.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
Paris,
economie
/analize/turism/de-ce-marele-paris-s-a-distantat-de-fratele-sau-mai-mic-6369052
6369052
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.