Cum schimbă generaţia Y regulile din turismul modern

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 05 februarie 2014 3929 afişări

Dacă turistul se transformă, turismul trebuie să ţină pasul. Cele două mari grupuri sociale cu puterea cea mai mare de cumpărare fac acum legea: China a devenit oficial ţara cu cei mai mulţi bani cheltuiţi pe turism, iar milenialii vor plăti penru turism cu servicii speciale şi responsabilitate socială.

Asta se datorează faptului că sistemul de clasificare e mult mai strict. Hoteluri de trei stele din Bucureşti sunt mult peste hoteluri echivalente din Roma sau Paris„, a spus Traian Bădulescu.

LA NIVEL OPTIM 24/7. În ultimii 25-30 de ani am fost martorii trecerii de la o societate bazată pe industrie la una bazată pe informaţie, de la documente tipărite la documente în format multimedia. În aceste condiţii, managerii din turism trebuie să îşi modeleze tipul de a conduce şi cultura orga-niza-ţională spre o mai bună înţelegere a nevoilor pe care generaţia Y le manifestă. Turiştii mileniali pot să îşi organizeze mai bine şi mai repede călătoriile.

Ei pot găsi cele mai bune oferte având acces la site-uri ce le oferă posibilitatea de a face comparaţii între hoteluri, bilete de avion sau chiar locaţii. Milenialii împărtăşesc experienţele de viaţă prin intermediul social media, iar acest lucru reprezintă o ocazie unică pentru cei din industrie de a se face cunoscuţi cu un minim de costuri.

Această oportunitate vine şi cu o serie de cerinţe speciale. Viteza în comunicare şi în servicii, spre exemplu, este mai importantă pentru mileniali decât interacţiunea directă cu cei care le furnizează aceste servicii. Aceste cerinţe au dus la apariţia unor facilităţi precum cea de check-in electronic. Milenialii sunt încântaţi de ideea de a lua decizii spontane şi nu se tem să folosească sistemele de rezervare last minute. Fiind conectaţi direct la informaţie, ei sunt mult mai selectivi cu privire la ceea ce cumpără şi la serviciile pe care le achiziţionează.

Cei din generaţia Y se ataşează repede de anumite branduri, fapt care impune ca cei din industrie să înceapă încă de acum implementarea de soluţii care să asigure fidelizarea clienţilor pentru următorii cinci-zece ani. În era conectivităţii permanente, relaţia dintre furnizor şi consumator trebuie să fie una de încredere.

Hotelierii au înţeles toate aceste lucruri, astfel că au început să investească în servicii ieftine sau chiar gratuite, reducând în schimb personalul sau apelând la reducerea suprafeţei camerei.

Luând în calcul felul cum milenialii se informează înainte de a planifica o excursie, de pe

site-uri gen TripAdvisor sau Yelp, cei din industria hotelieră trebuie să se asigure că serviciile lor sunt la nivel optim 24/7. Continuând în aceeaşi direcţie, sunt şanse mult mai mari ca o problemă să fie mai întâi împărtăşită comunităţii online şi doar ulterior sesizată celor responsabili cu remedierea ei.

METODE ALTERNATIVE DE CAZARE. Un rol extrem de important îl au reţelele sociale: o unitate hotelieră îşi poate atrage noi clienţi prin promovarea serviciilor şi interacţiunea cu cei care petrec timp pe acest tip de reţele. Iar numărul celor care petrec timp zilnic pe reţelele de socializare reprezintă un segment semnificativ în cadrul generaţiei Y. În ultimii 10-15 ani, turiştii generaţiei Y cu un buget redus au căutat metode alternative de cazare.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/cum-schimba-generatia-y-regulile-din-turismul-modern-12020322
12020322
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.