Un francez si trei motive de optimism: Dacia, Renault si Nissan

Autor: Bogdan Alecu Postat la 03 martie 2011 84 afişări

Fabrice Cambolive a preluat conducerea marcii Renault pe piata locala exact in momentul in care Romania a intrat in recesiune. Acum francezul se poate lauda cu o cota mai mare din piata pentru toate cele trei marci, Dacia, Renault si Nissan.

"Comportamentul clientului roman se va apropia de cel vest-european, dar tranzitia va dura. Ideea este sa ai suficient de multe produse pentru a acoperi intreaga piata", a spus Fabrice Cambolive. Spre deosebire de piata vest-europeana unde exista o traditie a vanzarilor de masini, iar numarul clientilor care cumpara prima masina este scazut, Romania este considerata in continuare o piata "de cucerire", dealerii luptand in primul rand pentru atragerea si fidelizarea lor.

"In Romania peste 50% dintre clienti sunt la prima masina, sau la prima «a doua» masina pentru familie. Este un lucru care trebuie luat in calcul, deoarece acest lucru poate schimba pozitia brandurilor in piata. Cel care va cumpara pentru prima data va avea de ales daca ramane fidel marcii sau se va intrepta catre o alta din piata. Daca este multumit, va ramane la acelasi brand. Piata romaneasca este mult mai deschisa din acest motiv in ceea ce priveste marketingul. De aceea am lansat mai multe modele in ultimii doi ani", a spus seful Renault.

Aceasta tendinta este confirmata si de catre Henrik Nenzen, seful diviziei de importuri a Ford Romania, care doreste sa profite si sa atraga catre marca Ford, cu produse de finantare, clienti care pana acum cumparau Logan cu cash. "Mai mult de jumatate dintre clientii care vin in centrele Ford sa cumpere un Focus au detinut anterior un model Dacia Logan", explica Nenzen.

Pe de alta parte, schimbarea trendului, de la o piata de cucerire la una de reinnoire, cum este Europa de Vest, va mai dura cel putin cinci ani in opinia lui Fabrice Cambolive. "Daca luam piata din Europa de Vest, aceasta este o piata de reinnoire, ceea ce inseamna ca atunci cand creste sau scade diferenta nu este prea mare. De aceea, pentru mine Romania a fost o provocare chiar daca am vazut o asemenea criza in tari precum Spania sau Marea Britanie, care au scazut puternic in 2009", a subliniat seful Renault. Pariul din acest an il reprezinta insa utilitarele, care inca din prima luna au inregistrat aproape o dublare a vanzarilor.

Piata vehiculelor comerciale a depasit-o pe cea a autoturismelor in ceea ce priveste cresterea din ianuarie, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA): utilitarele au avansat cu peste 80%, la aproape 1.000 de unitati, iar autoturismele au crescut cu 16%, la 4.400 de masini. "Cel mai bun semnal din ianuarie il reprezinta faptul ca au revenit pe plus vanzarile de vehicule comerciale, iar acest lucru indica faptul ca economia Romaniei incepe sa-si revina. Nu ne asteptam ca aceasta crestere accelerata sa aiba loc in intreg anul 2011, dar estimam ca acest segment va fi printre cele mai dinamice", a spus Cambolive.Piata auto locala a atins in ianuarie un volum total de peste 5.400 de autovehicule, in crestere cu aproape 25% fata de perioada similara a anului trecut, acesta fiind primul inceput pozitiv din ultimii trei ani.

"Comparativ cu perioada similara a anului trecut vanzarile de masini au crescut in ianuarie, ceea ce reprezinta un semn pozitiv si pentru urmatoarele luni", a spus Cambolive.In conditiile in care in acest an programul "Rabla" va incepe cel mai probabil pe 20 martie, potrivit declaratiilor ministrului mediului Laszlo Borbely, vanzarile de autoturisme ar putea reveni pe minus sau cel mult sa atinga acelasi nivel ca in 2010."Efectele noului program de casare le vom vedea insa la finele lunii martie, dupa inceperea acestuia si, desigur, in aprilie. Pe acest fond luna februarie va fi una slaba din punctul de vedere a vanzarilor, dar va fi la un nivel similar cu februarie 2010", a subliniat Fabrice Cambolive.

Anul trecut in februarie vanzarile de autoturisme au atins un nivel de aproape 3.900 de autoturisme, in crestere cu aproape 14% fata de decembrie, dar la o treime fata de o luna normala. "Acum, piata autoturismelor trece printr-un moment de tranzitie, iar in astfel de intervale intotdeauna piata este la un nivel scazut. Potentialul il vom vedea dupa ce va reincepe programul de casare", a spus Cambolive.

Dintre primele cinci marci cu cele mai mari cresteri din luna ianuarie, trei reprezinta marci de vehicule comerciale, potrivit statisticilor APIA. Cea mai mare crestere a fost inregistrata de camioanele Scania, vanzarile acestora crescand de la doua unitati in ianuarie 2010 la aproape 40 luna trecuta. In cazul DAF si MAN avansul a fost de aproape 130%, fiind in grafic cu tendinta anuntata de jucatorii din piata, care se asteapta la o dublare a pietei camioanelor in acest an. "Nu este o surpriza faptul ca vanzarile de autoturisme au crescut mai putin decat vehiculele comerciale, deoarece piata masinilor pentru persoane fizice este puternic influentata de programul "Rabla". Cand programul de casare va reincepe in acest an, vom vedea potentialul pietei", crede Cambolive.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/un-francez-si-trei-motive-de-optimism-dacia-renault-si-nissan-8012237
8012237
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.