Trecerea de la clasic la electric reinventeaza masinile

Autor: Alecu, Tudor Bratu Postat la 14 aprilie 2011 83 afişări

Evolutia automobilelor a atins un nou punct critic. Trecerea de la motoarele clasice la cele electrice determina constructorii auto sa reinventeze intregul concept. In noul film intra insa mult mai multa tehnologie.

Pe anumite piete, noul C facelift va fi promovat de constructor alaturi de SLK, solutie care nu va fi adoptata si in Romania deoarece profilul de client pentru cele doua modele este foarte diferit la noi in tara. Intre 2004 si 2010, Mercedes-Benz a vandut in Romania doar 141 de unitati din SLK, o cifra mica pentru un model inovator.

Primul model a fost primul roadster cu hard-top, primul Mercedes-Benz cu vario-roof. Un plafon de tip hard-top protejeaza mai bine decat un soft-top, dar daca afara este frig si totusi vrei sa rulezi cu masina decapotata, ai nevoie de caldura pentru cap. A doua generatie de SLK a venit cu AIRSCARF - un sistem revolutionar de ventilatie pentru gatul fiecarui ocupant al masinii. Suntem in 2011 si, dupa mai bine de jumatate de milion de SLK-uri vandute, Mercedes-Benz lanseaza a treia generatie a roadsterului sau. Dar Vario-roof este oferit acum in trei variante. Standard - din metal, cu partea centrala din sticla - pe post de trapa panoramica fumurie sau Magic Sky Control. Printr-o simpla apasare a unui buton, un flux de curent electric transforma geamul plafonului din albastru inchis in transparent. Dureaza fix doua secunde si te simti ca in Star Trek. Practic, ionii din geam se aliniaza instantaneu cand curentul electric isi face simtita prezenta si lasa lumina sa intre.

La o a doua apasare de buton, fluxul de curent din geam este oprit si ionii se relaxeaza acoperind geamul si oprind razele soarelui. Sistemul este eficient - comparativ cu un geam cu tenta verde, de exemplu, plafonul magic este cu 80% mai eficient in oprirea luminii si a caldurii spre interior. Asta inseamna ca aerul conditionat are de lucrat mai putin pentru racirea habitaclului, deci consuma mai putina energie, si, prin urmare, SLK consuma mai putin combustibil. De ce este atat de important Magic Sky Control? Pentru ca prezenta lui pe SLK inainte de lansarea pe noua Clasa S din 2012 este tot o democratizare a high-tech-ului. Practic, in vremurile inca grele ale industriei auto, Daimler umbla la seiful cu proiecte high-tech si le face disponibile pentru toata lumea. In cativa ani vom vedea daca strategia democratizarii constructorului din Stuttgart a functionat. Cifrele vor vorbi de la sine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
tehnologie,
masini,
electrice
/analize/transporturi/trecerea-de-la-clasic-la-electric-reinventeaza-masinile-8140869
8140869
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.