Trecerea de la clasic la electric reinventeaza masinile

Autor: Alecu, Tudor Bratu Postat la 14 aprilie 2011 83 afişări

Evolutia automobilelor a atins un nou punct critic. Trecerea de la motoarele clasice la cele electrice determina constructorii auto sa reinventeze intregul concept. In noul film intra insa mult mai multa tehnologie.

De ce s-a ales tocmai "i" pentru a denumi noile modele? "Litera «i» face parte din cultura BMW de foarte multi ani, iar aceasta litera o regasim pe multe modele, spre exemplu 520i sau modelele tii. Am introdus in urma cu mai multi ani sistemul iDrive pe Seria 7, iar «i» inseamna idei, inovatii si era logic sa alegem «project i». Apple nu ne-a intrebat de ce am folosit aceeasi litera ca si ei", a spus Kranz. Principalele piete pentru "project i" vor fi aceleasi ca si pentru celelalte modele BMW. Noul i3 se va concentra in principal pe zonele metropolitate din Europa, Asia si Statele Unite. Pentru i8, deschiderea este insa mai mare. Oficialii companiei spun ca nu au decis inca pe ce piete va fi lansat mai intai sau o data exacta, dar lansarea sa va avea loc in acelasi interval cu i3.

Pentru a reduce si mai mult media de emisii de dioxid de carbon pe gama, Mercedes-Benz a decis sa ofere motoare cat mai mici in clasele in care pana acum un motor sub trei litri era o raritate. S-a ajuns astfel la crearea motorului pe benzina in patru cilindri de 1.8 litri turbo, instalat pe Clasele C si E, dar si la supra-alimentarea motoarelor diesel in patru cilindri pana la 204 CP pentru versiunile 250 CDI. Acest motor este acum disponibil pe toate modelele premium ale marcii, pe C, E, GLK si chiar si pe S-Klasse.

Prezenta unui motor de pe C-Klasse pe S-Klasse nu poate fi numita deloc democratizare, dar daca iei dotari din clasa de super-lux si le aduci in cea mai accesibila limuzina pe care o ai in gama, atunci tocmai ai definitia democratizarii lui Mercedes-Benz.

Pe scurt, astfel numeste Mercedes-Benz lansarea pe faceliftul C-Klasse a unor dotari de siguranta care pana acum nu erau disponibile decat de la E-Klasse in sus. Un S 250 CDI BlueEFFICIENCY costa de la 74.896 euro cu TVA, iar un C 250 CDI BlueEFFICIENCY - 40.021 euro cu TVA.

Mercedes a montat pe C-Klasse facelift toate sistemele sale de siguranta disponibile momentan. Desigur, ele vor fi optionale, dar faptul ca sunt disponibile il face pe C-Klasse acum cea mai sigura masina din clasa sa. Nu mai putin de 10 sisteme de siguranta activa si asistenta sunt acum disponibile. Printre ele - ATTENTION ASSIST, DISTRONIC PLUS, asistent pentru faza lunga, pentru pastrarea benzii de rulare, asistent pentru punctul mort, pentru afisarea limitelor de viteza sau asistentul pentru parcare si PRE SAFE.

Asadar, C-Klasse facelift franeaza singur, urmareste masina din fata pe cruise control si actioneaza in functie de comportamentul acesteia, iti afiseaza cu ce viteza maxima poti circula, te trezeste daca are impresia ca adormi la volan, corecteaza cu ajutorul franelor directia daca parasesti banda, pregateste masina pentru accidentul iminent sau se parcheaza singur. Desigur, Daimler spera ca tehnologizarea masinilor din clasele inferioare, botezata sugestiv "democratizarea high-tech-ului", va creste vanzarile. Pe de alta parte, daca se ofera tot ce are un S si pe un C, atunci vor exista clienti care vor prefera sa ia un model mai ieftin, chiar daca pierd farmecul limuzinei de top. Singura explicatie este aici faptul ca Mercedes-Benz doreste sa revolutioneze clasa de lux cu viitorul S-Klasse din 2012 si toate dotarile care acum par SF devin disponibile pentru clasele inferioare.

Mercedes-Benz are nevoie de cifre foarte bune de vanzari atat pentru C-Klasse, cat si pentru noul SLK, lansat in acelasi timp cu faceliftul limuzinei de clasa medie.

Actuala generatie a modelului de clasa medie este modelul de volum mare al marcii si de la lansarea din martie 2007 a reusit sa aduca peste un milion de clienti pentru Daimler. Pe piata locala, intre 2007 si 2010, au fost comercializate oficial 1.883 de unitati din C-Klasse.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
tehnologie,
masini,
electrice
/analize/transporturi/trecerea-de-la-clasic-la-electric-reinventeaza-masinile-8140869
8140869
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.