Reţeta nemţească de management de la Porsche Inter Auto România. Ce planuri are austriacul

Autor: Bogdan Alecu Postat la 23 iunie 2014 731 afişări

A pus bazele reţelei Porsche Inter Auto în Germania, a gestionat vânzările Skoda în Austria şi după 15 ani la conducerea dealerului din Viena Peter Copetti, 57 de ani, a preluat divizia din România a retailerului auto austriac.

„Businessul auto este acelaşi, indiferent că discutăm despre Austria sau România. Trebuie să învăţ cum evoluează aici piaţa, cum funcţionează cultura de aici, cum sunt clienţii de aici, dar indiferent de aceşti factori, businessul funcţionează la fel peste tot, de la fabrică la importatori şi către dealeri şi mai mult sau mai puţin avem aceeaşi strategie peste tot. Avem aceleaşi maşini peste tot, aceeaşi structură de clienţi, dar nu aceeaşi cotă de clienţi„, este de părere Copetti. Dar diferenţe există, atunci când vine vorba de structura pieţei. „Spre exemplu, în România avem mai mulţi clienţi pentru flote deoarece clienţii persoane fizice încă nu investesc, nu cumpără.

Clienţii persoane fizice se orientează în general către maşini mai accesibile din punctul de vedere al preţului. Dar şi în cazul firmelor, există cerere puternică mai mult pentru Skoda Rapid decât pentru Octavia„. Afirmaţiile sale sunt susţinute de statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care arată pentru primele cinci luni ale anului că 75% din vânzări s-au realizat către persoane juridice, iar această cifră a fost susţinută de demararea programului Rabla. În primul trimestru, fără programul de casare actual, firmele aveau 84% din piaţă, iar în mai procentul a coborât spre 59%.

Dar în timp ce piaţa totală a scăzut, mai există şi segmente ce s-au stabilizat, cum ar fi cel al maşinilor de lux, unde există creştere constantă în ultimii ani.

„Dezvoltarea mărcilor de lux de aici este senzaţională. Spre exemplu, anul 2014 se anunţă a fi cel mai bun pentru Porsche, Bentley şi Lamborghini în România. Până acum am vândut 85 de Porsche, ceea ce este foarte bine având în vedere că am vândut circa 120 în întreg anul 2013. Pentru întreg acest an estimăm un total de 160-170 de automobile Porsche livrate. Am mai vândut deja patru automobile Bentley şi un Lamborghini Huracan şi abia în februarie am început cu Lamborghini„, spune Peter Copetti. Anul trecut, PIA a livrat 6 unităţi Bentley şi două Lamborghini, iar în acest an au ca target livrarea a cel puţin zece automobile din cele două branduri.

Preţurile medii la care sunt comercializate maşinile din portofoliul PIA variază de la 14.000 de euro în cazul mărcii Skoda la 18.000 de euro pentru Volkswagen şi urcă la 32.000 de euro pentru Audi. Cel mai scump automobil livrat anul trecut de către centrul Bentley a fost o limuzină Flying Spur, în valoare de 240.000 de euro. Pe lângă modelele de lux, de peste 200.000 de euro, PIA va vinde şi în acest an maşini şi prin programul „Rabla„. În anul 2012, 12%din maşinile livrate de Porsche Inter Auto au fost prin programul de casare, procent care a scăzut la 8% anul trecut.

Special pentru acestea două, dar şi pentru Porsche şi Audi, PIA a deschis anul trecut centrul Pipera 2, în urma finalizării unei investiţii de 15 milioane de euro, acesta fiind cel mai mare centru auto din regiune şi printre cele mai scumpe din Europa. Odată cu deschiderea Pipera 2, Porsche Holding a decis mutarea mărcilor Skoda şi Seat din centrul Porsche Aviaţiei în cadrul Porsche Nord, iar Aviaţiei a fost vândut, pe locul său urmând a se construi o clădire de birouri. Chiar şi aşa, proiectul Pipera 2 a demarat în 2008, ultimul an în care piaţa locală s-a mai apropiat de pragul de 300.000 de unităţi, iar construcţia sa a intrat în conservare până anul trecut.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/reteta-nemteasca-de-management-de-la-porsche-inter-auto-romania-ce-planuri-are-austriacul-12817403
12817403
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.