Primul an în care transportatorii revăd semnul plus

Autor: Bogdan Alecu Postat la 21 noiembrie 2013 9865 afişări

După ani de minusuri în care scăderea economiei locale a atras reduceri ale flotelor de transport şi o redimensionare a spaţiilor logistice, 2013 pare să readucă businessul transportatorilor pe plus.

În 2012, cifra de afaceri a edy Internaţional Spedition a scăzut cu 37% faţă de anul precedent, până la 47 de milioane de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Chiar şi pe fondul acestei scăderi, edy Spedition rămâne în top trei cele mai mari companii de transport, alături de DB Schenker şi Dumagas Transport. Potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Mircea Ţiplea, directorul general al companiei, cifra de afaceri a companiei creşte în fiecare lună în condiţiile în care numărul de kilometri parcurşi a crescut de la 300.000 în ianuarie la peste 2 milioane în iulie cu aceeaşi flotă.

Flota de camioane a companiei de transport dezvoltată de antreprenorul hunedorean Alin Popa a scăzut de la un maxim de 1.250 de camioane atins în perioada 2007-2008 la 280 de maşini în prezent, nivel apropiat de cel din 2002.Grupul de firme edy a intrat în vara anului trecut în insolvenţă la câteva luni de la decesul lui Alin Popa, la cererea ING Bank, dar şi a fondului de investiţii Westerham Holding (condus de Horia Manda) care deţine 17,5% din acţiunile edy Spedition. Familia lui Alin Popa deţine controlul companiei.

Pentru a compensa scăderea cererii pentru transporturi interne sau în cadrul Uniunii Europene, în ultimii doi ani companiile de transport s-au reorientat către destinaţii precum ţări din fosta Uniune Sovietică sau Turcia pe motiv că motorina este aproape la jumătate de preţ, iar tarifele sunt de două sau chiar trei ori mai mari comparativ cu cele din Uniunea Europeană.

„Uniunea Europeană rămâne destinaţia de bază a transportatorilor români cu peste 85% din totalul transporturilor. Suntem orientaţi şi atraşi de piaţa intra-comunitară. Pe spaţiul extracomunitar există o creştere lentă în ultimii doi ani, odată ce au apărut propuneri de a merge spre Est. Atât timp cât nu vor exista propuneri legislative concrete, în următorii ani vom asista la o păstrare a cotelor şi nu va mai exista o creştere a transporturilor către Est„, a spus preşedintele ARTRI.

Potrivit transportatorilor, riscurile sunt mult mai mari atunci când sunt operate transporturi către Est, în special către Rusia sau ţările „stan„, dar spre acestea se transportă cu doi-trei euro pe kilometru, adică dublu sau triplu faţă de tarifele din UE. Pe de altă parte, dacă în Europa se parcurg în medie 800 km pe zi de către un camion, în Est media este de 200-300 km pe zi. „Un alt aspect este legislaţia în schimbare din spaţiul ex-sovietic şi ameninţarea unor noi modificări în acest sens. În Rusia, Kazahstan şi Belarus avem Uniunea Vamală.

Trebuie gândit acum foarte atent dacă mai trebuie sau nu transportat către Est înainte de câteva rezultate concrete înainte de finalul acestui an. Recomandarea noastră este o analiză mai atentă a situaţiei politice şi legislative din Est„, a subliniat Mazilu.

Exporturile reprezintă motorul de creştere în România, iar acest lucru face din economia locală o excepţie în regiune, este de părere Michael Schnitzler, country manager al companiei de transport şi logistică Panalpina pentru Ungaria şi România. „Momentan cele mai mari venituri provin din activitatea de export. Este surprinzător cum de există activitate de export în România deoarece în Est economiile locale sunt susţinute de importuri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/primul-an-in-care-transportatorii-revad-semnul-plus-11713311
11713311
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.