Primii vestitori ai iesirii din recesiune - transportatorii

Autor: Alecu Postat la 20 iulie 2011 141 afişări

Se spune ca afacerile transportatorilor sunt un foarte bun barometru care arata cu cateva luni in avans evolutia economiei unei tari. Daca flotele de camioane si comenzile pe care le au transportatorii incep sa semene cu cele din 2008, ce ar trebui sa intelegem din asta?

Achizitii vizeaza in acest sens si Dunca Expeditii, care din septembrie anul trecut si pana la finele anului are in plan sa achizitioneze in total 34 de noi camioane, in timp ce International Lazar Company va mai achizitiona in acest an 50 de noi camioane. In total, conform ARR, flota Dunca Expeditii a ajuns la finele lunii iunie la un total de 434 de camioane, fata de 419 anul trecut, in timp ce International Lazar a ajuns la 275 de camioane, fata de 273 in 2010. Cea mai mare crestere a flotei dintre jucatorii mari a fost inregistrata de Aquila, care are acum o flota de 454 camioane, cu 10% mai multe decat anul trecut.

Jucatorii din piata se asteapta ca in 2012 vanzarile de camioane sa accelereze pe fondul intrarii normelor de poluare Euro 6 de la 1 ianuarie 2013, camioanele astfel echipate fiind cu 10-13.000 de euro mai scumpe decat cele Euro 5 datorita noilor tehnologii.

Potrivit declaratiilor Adinei Somesan, marketing manager Iveco Romania, preturile camioanelor au inceput sa creasca cu aproximativ 10-15% fata de anul trecut pe fondul scaderii stocurilor, trend care va continua si in perioada urmatoare. Mai mult, si timpul de livrare a unui camion a crescut, ajungand acum la un interval de trei-patru luni, potrivit lui Cristian Turcu, responsabil comercial Renault Trucks Romania.

Alaturi de piata transporturilor, si cea de logistica inregistreaza o dezghetare anul acesta. Primul semn in acest sens este dat de tranzactia dintre nemtii de la Nagel si Whiteland Logistics. Grupul german Nagel, care are 9.600 de angajati si este prezent pe 18 piete europene, a cumparat 25% din actiunile Whiteland Logistics, tranzactie care vizeaza cresterea numarului clientilor companiei din Romania la peste 20, care automat ar atrage si investitii in extinderea spatiului de depozitare si a flotei de transport.

Cu alte cuvinte, cresterile din statisticile transportatorilor nu sunt chiar atat de optimiste precum ar parea la prima vedere. Chiar si asa, sunt un semnal pozitiv.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/primii-vestitori-ai-iesirii-din-recesiune-transportatorii-8503685
8503685
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.