Povestea Dacia Duster (GALERIE FOTO)

Postat la 15 decembrie 2009 193 afişări

Dupa cucerirea Europei in plina criza economica, Dacia se reorienteaza catre un segment considerat pana in prezent complet neaccesibil constructorilor low-cost datorita costurilor legate de proiectare.

"Francois Fourmont a preluat uzina aproape de terminarea santierului, in 2003. Cel care va veni va avea o treaba mai usoara, sa mentina nivelul si sa coordoneze echipa", recunoaste cu modestie Constantin Stroe, vicepresedintele constructorului auto, omul bun la toate care a asigurat de fiecare data spatele oricarui manager francez care a condus fabrica de la Pitesti. Stroe a fost la Dacia atat in perioada in care primele modele Dacia 1100 ieseau pe poarta fabricii, in 1995, cand se lansa modelul Nova, prima masina conceputa integral de catre inginerii romani, la semnarea contractului de privatizare din 1999, dar mai ales in momentul in care firma pierdea zeci de milioane de euro anual si unul din doi angajati trebuia concediat, conform planurilor Renault.

Fata de acei ani, cand discursul lui era mult mai defensiv, atitudinea lui Stroe pare acum mult mai relaxata cand vorbeste de Dacia.

"O sa ne pastram strategia de pret cu care ne-am pozitionat in piata. Veti vedea ca Duster va avea un nivel competitiv de pret", spune Stroe.

In prezent cele mai ieftine SUV-uri de pe piata romaneasca sunt Fiat Sedici si Suzuki SX4, cu preturi pornind de la 12.000 - 14.000 de euro, cu TVA inclusa, dar in conditiile in care acestea fac parte din clasa SUV-urilor mici, in timp ce Duster din cea compacta, adica o clasa imediat superioara ca dimensiuni.

La fel ca si in cazul Logan sau Sandero, pariul Duster nu se refera doar la pietele din estul Europei, cele mai predispuse la achizitia unei masini ieftine, ci mai ales la Europa Occidentala, unde in ultimii ani SUV-urile au figurat printre categoriile de masini cu cele mai mari cresteri.

La fel ca la orice noua lansara a unei masini apare o intrebare. De ce s-a aes numele Duster, in conditiile in care, potrivit informatiilro disponibile, pe lista scurta au figurat si alte variante inregistrate deja la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), precum Kanjara, Yaghan si Ondelios?

Raspunsul este imediat si oarecum neasteptat pentru cei din afara industriei auto: Dacia Duster nu este un nume nou pentru o masina romaneasca, acesta fiind folosit in anii 80 pentru a vinde pe piata britanica modelul Aro 10, proiectat pe baza unui model Dacia 1410. Cu toate ca era considerata de britanici una din cele mai proaste masini facute vreodata, Dacia Duster (sau Aro 10) era ieftin si avea un raport pret-calitate neegalat pe piata britanica de niciun alt vehicul de teren.

Pentru a fi siguri ca imaginea nu va fi afectata, francezii de la Renault au inceput deja promovarea noului model Duster, prin inscrierea unei variante modificatein cadrul concursului automobilistic Trofeul Andros, unde fostul camion mondial de Formula 1, Alain Prost, concureaza pe un Dacia Duster.

Dupa lansarea din Europa, in primavara anului viitor, Duster va fi vandut inclusiv sub brandul Renault in Ucraina, Orientul Mijlociu si Egipt.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Dacia Duster,
model nou,
lansare,
criza,
SUV
/analize/transporturi/povestea-dacia-duster-galerie-foto-5173173
5173173
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.