Pe Baneasa nu se mai zboara noaptea. Se scumpesc biletele?
Restrictia de noapte impusa de aeroportul Baneasa va aduce operatorilor cresteri de costuri de cel putjn 15%, care s-ar putea regasi in preturile finale ale biletelor. Dar mai poate majora low-costul preturile cand toata lumea le reduce?
Deocamdata, principala problema a lui Mihalcea este sa ii impace pe cei doi mari utilizatori ai pistei de la Baneasa, Wizz Air si Blue Air, care doresc sa mute zborurile de noapte in prima parte a zilei, in special dimineata. Dorinta operatorilor de a zbura dimineata va aglomera aeroportul de la Baneasa - dar Mihalcea estimeaza ca situatia va fi asa pana dupa sarbatori, cand se vor renegocia sloturile si companiile isi vor organiza din start orarul de zbor pentru sezonul de vara dupa noul program.
Tot din 2010, o solutie la aglomerarea care se va produce pe Baneasa la orele diminetii ar fi noul terminal, investitie a Blue Air, care se afla insa deocamdata in faza de aprobari. Oficialii Blue Air spun ca, din momentul in care vor avea unda verde din punct de vedere al autorizatiilor, lucrarea are termen de finalizare de noua luni, investitia necesara fiind de 10 milioane de euro. "Terminalul va putea fi folosit atât de Blue Air, cât si de ceilalti operatori aerieni, aceasta fiind o investitie pentru fluidizarea traficului pe Aeroportul Baneasa, nu un terminal privat al Blue Air", dupa cum spune Adrian Ionascu, directorul general al Blue Air.
Termenul optimist pentru functionarea noului terminal este asadar toamna lui 2010. Pana atunci, cele doua companii trebuie sa se inteleaga in conditiile actuale de pe Baneasa si niciuna dintre ele nu ia in calcul mutarea operatiunilor pe Otopeni. Blue Air opereaza in medie 115 zboruri pe saptamâna de pe/pe Baneasa, iar 15% dintre acestea vor fi afectate in mod direct de noua restrictie, restul urmand a fi afectate in mod indirect, din cauza modificarilor de program efectuate. Wizz Air avea mai multe zboruri de noapte, aproximativ 40% dintre curse fiind mutate.
Dincolo de cele doua companii low-cost si de cursele cargo, care opereaza cu avioane mari - peste 50 de tone -, celalalte zboruri pe Baneasa se vor desfasura normal.
Dupa cum spune Mihalcea, avioanele mici, cursele private sau avioanele aflate in dificultate vor putea ateriza in continuare pe aeroport, acesta ramanand deschis pe timpul noptii.
Restrictia de pe Baneasa a venit intr-un moment relativ comod: de trei luni, doua din companiile care operau acolo (Sky Europe si My Air) s-au retras de pe piata din cauza dificultatilor economice. Oficialii My Air au declarat ca ar putea reveni din 2010. Dupa cum estimeaza operatorii, anul viitor va fi cel mai greu de pana acum pentru low-cost, care ar putea sa stagneze sau sa scada, desi in 2009 a inregistrat crestere, de aproape 20%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro