Maşinile europene cu piese "made in Romania"

Autor: Bogdan Alecu Postat la 30 noiembrie 2012 128 afişări

Mai puţin cunoscuţi şi nu suficient de apreciaţi, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiţie din europa. Iar de fiecare dată când audi, Volkswagen sau Volvo Prezintă o inovaţie pe maşinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este „made in Romania".

Noua investiţie a italienilor la Slatina va majora suprafaţa fabricii de la 180.000 mp în prezent la 200.000 mp în 2017 şi implicit capacitatea de producţie în cadrul fabricii de anvelope premium la 13 mil. unităţi. În prezent capacitatea de producţie instalată este de circa 8,5 mil. unităţi anual, iar la finalul anului viitor se va atinge un volum de 10 mil. anvelope. Noua investiţie se adaugă celor realizate în perioada 2005-2014, astfel încât valoarea totală a investiţiilor grupului italian va urca la 555 de milioane de euro. În plus, pe lângă cei 3.000 de salariaţi de la fabrica din Slatina, italienii vor mai angaja alţi 500 până în 2017.

Fabrica de anvelope este una dintre cele mai moderne din lume şi produce anvelope din gama premium - Winter, UHP Winter, High Performance, Ultra-High-Performance, Runflat şi SUV. Anvelopele produse în România echipează inclusiv Porsche Cayenne, dar şi modele din gama Mercedes-Benz sau Audi.

La Continental în Timişoara compania germană a investit în ultimul an peste 50 de milioane de euro în creşterea autonomiei fabricii, care nu va mai depinde de alte centre din Europa pentru materia primă.

"Am finalizat anul acesta o investiţie de 52 de milioane de euro în ceea ce priveşte materia primă pentru anvelope. Prin acest proiect am devenit independenţi de importurile de materie primă, ne-am redus costurile şi am devenit mai flexibili. În unele ierni mai existau probleme cu livrările la fabrică, iar acestea afectau producţia", a spus Pedro Carreira, directorul general al Continental Anvelope Timişoara.

În total, Continental a investit peste 271 mil. euro în ultimii 12 ani, pe măsură ce producţia a crescut de la 1,2 milioane de anvelope în 2001 la 14,8 milioane de unităţi în 2011, iar ţinta pentru anul viitor este de 16 milioane de anvelope din toate cele peste zece branduri ale concernului german. În ceea ce priveşte numărul angajaţilor, acesta a crescut odată cu producţia, de la 200 la 1.800 în acelaşi interval. "Anul trecut nu doar am crescut producţia, ci am crescut şi complexitatea. Iniţial uzina era proiectată pentru fabricarea de anvelope de 13, 14 şi 15 inchi, acum producem şi de 18 inchi, iar de anul viitor vor intra în producţie şi cele de 20 de inchi (utilizate pe automobile sport şi limuzine de lux - n. red.). În plus, vom produce anvelope cu indice de viteză Z, care pot rula cu peste 300 km/h", a spus Carreira.

Cu toate că suntem cunoscuţi în Europa pentru salariile mici şi maşinile low-cost, producătorii de componente au pus România în topul ţărilor unde sunt proiectate sisteme de înaltă tehnologie, alături de Europa de Vest.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
România,
Automobile Dacia,
masini
/analize/transporturi/masinile-europene-cu-piese-made-in-romania-10359497
10359497
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.