Maşinile europene cu piese "made in Romania"

Autor: Bogdan Alecu Postat la 30 noiembrie 2012 128 afişări

Mai puţin cunoscuţi şi nu suficient de apreciaţi, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiţie din europa. Iar de fiecare dată când audi, Volkswagen sau Volvo Prezintă o inovaţie pe maşinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este „made in Romania".

Continental a investit în România în total peste 575 de milioane de euro, cea mai nouă investiţie fiind cea de 20 de milioane de euro în centrul de cercetare şi dezvoltare. De ce? "Pentru că produsele noastre trăiesc din inovaţii. De aceea investim atât de mult în cercetare. Pe de-o parte, aici sunt dezvoltate aplicaţii software, iar pe de alta se fac cercetări cu privire la ce va intra în producţie în următorii cinci-zece ani", a spus Matschi. El a subliniat că "în strategia Continental cu privire la interior avem deja toate elementele în centrul de la Timişoara. Vom investi mult atât în cercetare şi dezvoltare, cât şi în producţia din România, atât la Sibiu, cât şi la Timişoara".

Grupul german va angaja până la finalul anului peste 1.000 de oameni, iar în total va încheia anul cu peste 11.500 de salariaţi. "Noi avem în România nu doar producţie, ci şi un foarte mare departament de cercetare şi dezvoltare, creat aici tocmai datorită inginerilor bine pregătiţi. Suntem prezenţi în oraşele unde sunt universităţi politehnice foarte bune, în Timişoara, Iaşi sau Sibiu. Desigur, colaborăm mult cu universităţile. Spre exemplu, am investit peste jumătate de milion de euro în Universitatea Politehnică din Timişoara pentru diferite laboratoare", a spus Christian von Albrichsfeld.

In afară de investiţia în noul centru R&D, Continental a investit la Timişoara alte şase milioane de euro în extinderea fabricii de componente electronice. Printre proiectele controlate de Continental România se numără sistemele multimedia şi navigaţie de la grupul Volkswagen, atât computerul de bord MMI (MultiMedia Interface) al Audi, cât şi cele de pe modelele Volkswagen şi chiar Bentley.

"Dezvoltarea componentelor prezentate este realizată în România.

Spre exemplu, pentru sistemele de navigaţie dezvoltarea software este realizată aici, iar partea hardware este dezvoltată în Germania. În partea de software este însă cea mai multă muncă, deoarece pentru fiecare ţară în parte există software personalizat, inclusiv în funcţie de limbă", a spus Christian von Albrichsfeld. Continental mai produce în România indicatoare de bord, display-uri secundare şi unităţi de control pentru caroserie (sisteme care includ închiderea centralizată şi sistemul de recunoaştere a chipului din cheia de contact), frâne electronice de parcare, unităţile de control pentru airbaguri. Componentele sunt livrate către cel puţin 15 grupuri auto la nivel mondial.

Continental are în România cel de-al treilea centru tehnologic ca mărime din cadrul grupului, în condiţiile în care primele două sunt în Germania. Activitatea în România a început în urmă cu mai bine de un deceniu, cu doar zece oameni care lucrau în două-trei birouri. Iar în timp activitatea a crescut pe măsură ce businessul a crescut. "Am venit aici pentru că am găsit oameni bine pregătiţi, cărora a fost nevoie doar să le arătăm partea practică. Sunt studenţi deschişi, pregătiţi să înveţe, sunt interculturali, vor să lucreze cu toată lumea şi au competenţe lingvistice foarte bune. Avem un centru de IT de limbă germană care deserveşte toate centrele din Germania", spune von Albrichsfeld.

Pentru România criza a avut efecte diferite, în opinia şefului Continental. "Când am venit aici, la începutul anului 2009 am realizat că există o piaţă a forţei de muncă supraîncălzită, la fel ca şi piaţa imobiliară. Preţurile imobilelor erau mult prea mari pentru o ţară precum România. Totul devenise mult prea scump şi acest lucru automat determina ca tot mai puţine companii să vină. Criza a redus toate aceste costuri până la un nivel care face România să fie din nou atractivă pentru investitori. Dar pentru oameni criza nu a fost bună deloc", a spus Christian von Albrichsfeld. Salariul mediu pentru un inginer în România este de aproximativ 1.000 - 1.500 de euro în timp ce în Germania este de trei-patru mii de euro. Cu toate acestea, salariile ascund şi o diferenţă de eficienţă între România şi Germania, în opinia şefului Continental.

"Aceste salarii medii oferă un indicator despre costuri, dar mai trebuie luată în calcul şi eficienţa activităţii. Nu spunem că inginerii de aici nu sunt eficienţi, dar ne referim la eficienţa per total. Eficienţa de a lucra cu cei din Germania, cu clienţii, dar şi eficienţa conexiunilor. Spre exemplu, dacă sunt în Frankfurt, pot lua imediat avionul spre SUA, însă dacă sunt în România, întâi trebuie să ajung la Frankfurt şi abia după aceea în America. Din astfel de motive aici nu avem aceeaşi eficienţă ca în Germania. Dar este greu de spus cu cât sunt mai eficienţi unii decât alţii", a spus Christian von Albrichsfeld.

Producătorul de cauciucuri Pirelli va investi în fabrica din Slatina 105 milioane de euro între 2013 şi 2017, sumă la care Guvernul a contribuit cu 35 de milioane de euro pentru a creşte capacitatea de producţie, iar divizia de anvelope a grupului Continental a finalizat investiţii de peste 50 de milioane de euro în fabrica de la Timişoara pentru producţia de materie primă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
România,
Automobile Dacia,
masini
/analize/transporturi/masinile-europene-cu-piese-made-in-romania-10359497
10359497
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.