Marketing pe bavareza sau cum fac nemtii miliarde de euro din povesti

Postat la 09 septembrie 2010 110 afişări

Cu vreo jumatate de secol in urma, agentii de turism din sudul Germaniei, cea mai bogata zona dintr-o tara care a fost aproape sa cucereasca lumea, cautau modalitati sa se readapteze noii ordini mondiale de dupa al Doilea Razboi Mondial.

Iar daca tot am intrat in categoria cifrelor si a datelor statistice, adaug inca un amanunt important, pe langa pretul de circa 30.000 de euro al masinii. Clasa medie, in care este incadrat BMW Seria 3, reprezinta cea mai importanta miza pentru orice producator de lux, deoarece reprezinta segmentul cu cea mai mare pondere in vanzari si implicit profituri. In 2009, de exemplu, din cele peste un milion de masini BMW vandute, aproape 400.000 au fost din Seria 3. Valorile sunt apropiate si in cazul Mercedes, unde, dintre cele aproape un milion de masini vandute in acelasi interval, C-Klasse (modelul vandut in clasa medie de Mercedes) a contribuit cu 323.000 de unitati, dar si in cazul Audi, unde modelul A4 a adus cam o treime dintre cele peste 900.000 de masini vandute. Ca o paranteza, aceasta statistica globala nu se aplica in Romania, o tara unde cel mai vandut model al BMW este un vehicul de teren - X5, mult mai versatil in cazul drumurilor tot mai accidentate din tara.

Dar sa revin la Seria 3 si consumul sau, care pe parcursul test-drive-ului din Bavaria a trecut de 5 litri, pentru ca in cazul unei astfel de masini economia de combustibil este ultimul lucru la care te gandesti. E adevarat ca sisteme precum start & stop (care opreste motorul la semafor sau in coloana, cand masina este in repaus) sau regenerarea energiei automobilului la franare prin transformarea in electricitate rezolva, asa cum spun toate prospectele BMW, "dilema putere versus consum de combustibil", insa cred ca cel mai important este ca o rezolva fara a altera in vreun fel placerea de a conduce.

Intr-o lume lovita de doi ani de efectele crizei financiare, in care cumpatarea a devenit tema principala, viata buna pare mai degraba un concept invechit. Sau, dimpotriva, mai actual ca niciodata. Cel putin asa crede producatorul german de masini BMW, a carui campanie de promovare la nivel mondial are ca element principal bucuria - ("joy" in limba engleza).

Iar placerea de a conduce este una dintre principalele componente ale bucuriei, care creste proportional cu drumurile virajate din Bavaria cea verde si plina de "schloss"-uri, "burg"-uri si "see"-uri (sau pe romaneste castele, cetatui si lacuri).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
marketing,
masina,
BMW,
Germania
/analize/transporturi/marketing-pe-bavareza-sau-cum-fac-nemtii-miliarde-de-euro-din-povesti-7101308
7101308
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.