De la uzină în showroom

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 06 septembrie 2017 1544 afişări

În urmă cu aproape 17 ani, Lucian Alexe a decis să schimbe complet domeniul de activitate în care lucra şi să pună bazele unei companii de leasing. Astăzi, Proleasing Motors este unul dintre cei mai mari dealeri auto din România, cu o cifră de afaceri de aproximativ 25 de milioane de euro anul trecut.

Cel mai bine vândut model al Ford rămâne Focus, explică Lucian Alexe. ”Noi activăm şi pe partea vânzărilor de utilitare, iar în judeţele Prahova şi Buzău avem o cotă de piaţă de peste 40% pe acest segment.“ În cazul BMW, cele mai căutate sunt modelele din clasa X: atenţia clientului s-a mutat din partea de sedan spre partea de SUV-uri mici sau medii, aşa cum sunt X5 şi X6. ”În ceea ce priveşte achiziţionarea maşinilor electrice, în ultima perioadă toată lumea a aşteptat să apară programul Rabla Plus; semnele sunt însă bune, avem discuţii interesante şi cred că vom închide anul 2017 cu 5-10 maşini electrice vândute.“ Antreprenorul spune că firma pe care o controlează are showroomuri la 60 de kilometri distanţă de cea mai mare piaţă din România, adică Bucureştiul; ”credem că este mai bine pentru noi să ne consolidăm prezenţa regională şi să accesăm această piaţă din Bucureşti fără a fi prezenţi cu vreo investiţie acolo“.

Pentru Lucian Alexe, cea mai importantă lecţie a crizei este că atunci când faci un business, trebuie să îl cântăreşti foarte bine. ”După părerea mea, nu se justifică un dealership într-un oraş de sub 100.000 de locuitori. De asemenea, am restrâns oferta la autovehicule cu maximum 5 ani vechime şi maximum 120.000 de kilometri la bord; între cele două branduri, am vândut anul acesta peste 150 de maşini rulate. Vorbim de 75 de unităţi ale Ford, 50 ale BMW şi 25 ale altor branduri.“

În cazul BMW, în jur de 85% dintre clienţi apelează la variante de leasing; în cazul autovehiculelor Ford, finanţarea în leasing reprezintă 40-50% din totalul vânzărilor. Nu este însă vorba doar de contracte derulate prin Proleasing, explică Alexe, ci şi prin alte companii creditoare. ”Colaborăm cu multe societăţi de leasing, pentru că noi nu am putea susţine atât de multe contracte.“ Valoarea contractului mediu de leasing este de 50.000 de euro în cazul BMW şi de 18.000 de euro la Ford.

Mentalitatea clienţilor de a avea totul pe numele lor se va schimba, dar în timp, crede managerul companiei Proleasing. ”Hai să ne gândim la partea de leasing operaţional, care acum 10 ani în România era aproape de zero. Acum, din ce în ce mai multe companii au început să se gândească la accesarea unui leasing operaţional, lucru care arată că şi antreprenorul român se gândeşte să adopte şi alte forme de achiziţii ale maşinilor decât cele clasice.“

Antreprenorul prahovean speră ca anul acesta să depăşească 125 de milioane de lei cifră de afaceri, iar estimarea de la jumătatea anului arată că acest lucru este realizabil. ”Vom avea o accelerare a vânzărilor în partea a doua a anului. Istoric vorbind, BMW a vândut mai multe maşini în al doilea semestru decât în primul, iar la Ford cu siguranţă că vom depăşi cu mult rezultatele de anii trecuţi“, mai spune Alexe. ”150 de maşini rulate, 730 de unităţi Ford şi 180 de unităţi BMW - acestea sunt obiectivele noastre.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.