Dacia si Ford trezesc la viata industria componentelor auto

Postat la 02 decembrie 2010 124 afişări

Dacia traverseaza o perioada fasta, iar Ford anunta un ambitios plan de dezvoltare a investitiei de la Craiova. Cei doi mari constructori au atras si atrag investitii importante in industria componentelor auto, care fac din sector unul din cele mai dinamice intr-o economie altfel puternic afectata de criza. Ingineri pentru Renault, peste 3.000 de noi locuri de munca la Craiova, sapte investitii pe platforma olteana si aparitia modelului B-Max - iata cateva coordonate ale industriei auto romanesti.

La Craiova s-au produs in primele zece luni ale acestui an aproape 7.500 de utilitare Ford Transit Connect, peste 99% din acestea fiind exportate. "Productia uzinei este in prezent de 85 de unitati pe zi. Noi putem fabrica mult deoarece nivelul este stabilit in functie de cererea de pe piata. Din acest motiv si anul viitor productia va fi la un nivel similar", a spus presedintele Ford Romania. Masinile sunt exportate pe intreaga piata europeana, Germania, Franta, Spania, Italia, dar principala destinatie de export este Marea Britanie, precum si piata locala.

Anul viitor Ford va demara un proces de recrutare care va dubla numarul de angajati ai companiei, de la 3.600 spre 7.000, adica numarul de angajati stabilit cu Executivul in momentul privatizarii. "Pentru a atinge o capacitate maxima de productie in 2013 va trebui sa avem toti angajatii pregatiti si toate schimburile in functiune. Spre exemplu, acum face recrutare selectiva pentru anumite posturi de care avem nevoie", a spus Dionisio di Campos.

In timp ce in alte tari din Europa constructorii auto anunta planuri de restructurari, in Romania atat Renault, cat si Ford continua expansiunea. Spre exemplu, pentru centrul de testare de la Titu al Renault, numarul de ingineri angajati va fi majorat de la 2.200 la inceputul anului la 2.500 in luna decembrie.

Ingineri doreste si producatorul de componente Lisa Draexlmaier sa angajeze anul acesta, 50 pentru uzinele din Romania, care devin specializate pe dispozitive tot mai sofisticate, in timp ce productia bruta este transferata catre Republica Moldova sau Serbia.

Privind la nivel global, criza a asezat industria auto din Romania pe un fagas favorabil. In 2009 scaderi ale productiei de masini au fost inregistrate de catre toate economiile dezvoltate - Germania a scazut cu 13%, Franta cu aproape 30%, Japonia cu 31% iar SUA cu peste 40%, cresteri fiind inregistrate numai de economii emergente precum China, care a avansat cu 62%, India cu 27% sau Brazilia cu aproape 8%.

"In 2010 ne asteptam ca productia mondiala de masini sa fie mai mare cu 20%, la 68 milioane de unitati, nivel egal cu cel din 2007, iar tarile BRIC (Brazilia, Rusia, India si China) vor reprezenta circa 30% din acest nivel", a spus Constantin Stroe. Procentul masinilor fabricate in tari emergente se va apropia de 50% dupa 2012, potrivit presedintelui ACAROM. Statistica cu privire la evolutia industriei auto vine in contextul in care numai cu doua luni in urma, in cadrul Salonului Auto de la Paris, Dieter Zetsche, seful Daimler AG, estima ca peste 25 de ani numarul de masini din parcul auto mondial va creste de la 900 milioane in prezent la 1,8 miliarde, crestere determinata in primul rand de tarile emergente.

Romania se inscrie in aceasta tendinta, in conditiile in care productia de automobile continua sa creasca intr-un ritm sustinut, de peste 20%. Din acest punct de vedere, Romania ocupa locul 10 in Europa in topul tarilor producatoare de masini, dar prima pozitie in ceea ce priveste ritmul de crestere.

Autor: BOGDAN ALECU

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/dacia-si-ford-trezesc-la-viata-industria-componentelor-auto-7752184
7752184
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.