Dacia si Ford trezesc la viata industria componentelor auto

Postat la 02 decembrie 2010 124 afişări

Dacia traverseaza o perioada fasta, iar Ford anunta un ambitios plan de dezvoltare a investitiei de la Craiova. Cei doi mari constructori au atras si atrag investitii importante in industria componentelor auto, care fac din sector unul din cele mai dinamice intr-o economie altfel puternic afectata de criza. Ingineri pentru Renault, peste 3.000 de noi locuri de munca la Craiova, sapte investitii pe platforma olteana si aparitia modelului B-Max - iata cateva coordonate ale industriei auto romanesti.

Oricum, in Romania salariile in industria auto locala sunt de zece ori mai mici decat in Germania si de sapte ori mai mici decat Franta, iar raportat la regiune, suntem mai ieftini decat Ungaria sau Polonia, dar mai scumpi decat Ucraina. "Romania trebuie sa se mentina competitiva fata de tari precum Turcia sau Maroc, unde Renault va investi intr-o noua uzina Dacia la Tanger", a spus Jérôme Olive, directorul general al Renault Group Romania.

In ceea ce priveste dezvoltarea Ford Romania, di Campos anunta, la aproape doua luni de la ultima vizita in Romania a lui John Fleming, acum responsabil de uzinele Ford la nivel global, primele contracte semnate sau in curs de semnare cu producatorii de componente pentru a deveni furnizori ai uzinei de la Craiova.

"In total in Romania avem in momentul de fata aproape 20 de furnizori. Dintre acestia, cinci sau sase sunt comuni cu Dacia si sunt amplasati in Pitesti, dar numarul aceasta este relativ deoarece unii dintre ei au doua sau mai multe locatii. De asemenea vom vedea si investitii greenfield, aproape de uzina", a precizat Dionisio di Campos.

Sapte furnizori se vor stabili direct pe platforma industriala a Ford Craiova, printre acestia fiind si compania Johnson Controls, care va produce scaunele viitorului B-Max si care va investi 10 milioane de euro in amenajarea noii facilitati de productie. Un al doilea furnizor care se va instala in cadrul uzinei va fi Lear Corporation, companie americana specializata in productia de cablaje si sisteme electrice, iar la Bals, la 26 km de uzina, in judetul Olt un producator de mase plastice va investi 60 mil. euro intr-o noua fabrica, potrivit declaratiilor primarului localitatii.

Primele exemplare din viitorul model de clasa mica, prototipurile si cele de preserie vor fi asamblate la uzina incepand cu finele anului viitor, iar productia de serie va incepe in 2012. "Viitorul model de clasa mica a Ford ce va fi asamblat la Craiova va fi destinat cu precadere pietei europene. Inca nu s-a luat o decizie daca va fi sau nu exportat catre piata americana. In SUA deja se comercializeaza Fiesta, dar este produs in Mexic", a spus di Campos.

In conditiile in care viitorul B-Max va utiliza o platforma comuna cu Fiesta, modelul de clasa mica al Ford, o parte din furnizorii uzinelor din Europa de Vest vor livra si catre uzina din Romania. "Fiesta este produs in Germania si Spania. Asadar, vor fi componente si furnizori comuni. Nu vom fi o uzina izolata, ci una parte a unei retele, iar sinergiile de la productie la livrare vor fi maximizate", a declarat presedintele Ford.

Pana la finele acestui an Ford Motor Company va finaliza investitii totale de 200 milioane de euro in cadrul uzinei de la Craiova, adica aproape o treime din totalul tintei de 675 milioane de euro la care s-a angajat. "Noua versiune a contractului de privatizare va fi semnata in viitorul apropiat", spune seful Ford Romania. Aceasta, spre deosebire de cea semnata in septembrie 2007, prevede amanarea finalizarii investitiei de 675 milioane de euro pentru 2013 si face mentiune numai la capacitatea uzinei de 300.000 de unitati si nu la productia efectiva.

La capacitate maxima uzina va lucra in trei schimburi, iar la fiecare cinci minute un camion va intra sau va iesi pe poarta fabricii, potrivit oficialilor Ford, la care se vor adauga si garniturile de tren care vor livra masini catre Europa de Vest sau catre portul Constanta.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/dacia-si-ford-trezesc-la-viata-industria-componentelor-auto-7752184
7752184
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.