Cum lupta Lufthansa cu operatorii low-cost

Postat la 03 mai 2010 365 afişări

Toate zborurile duc la Frankfurt. Sau la München. Sau la Zürich. Sau la Viena si la Londra. Toate achizitiile si dezvoltarea Lufthansa din ultimii doi ani au ca scop consolidarea pozitiei de numarul unu european. Iar managementul german vrea sa fie sigur ca acopera asa cum trebuie zonele cele mai fierbinti ale continentului din urmatorii ani. Cu Romania inclusa.

Benz nu considera insa suficienta cota de piata din Romania. Crede ca mai sunt multe variante de crestere, in special prin conectarea mai multor orase cu hub-urile vest-europene. Mai ales ca Romania face parte din top 3 european in ceea ce priveste cresterea din urmatorii ani: "Polonia, Romania si Rusia sunt cele trei hot spot in Europa, iar cand vine vorba de long haul, China si India sunt cele mai importante".

Concentrarea pasagerilor in hub-urile germane este foarte importanta pentru Benz. Iar printre cei mai pretiosi pasageri la care se uita acum sunt italienii, adusi de Lufthansa din Italia sau transportati prin toata Europa de Lufthansa Italia. Operatorul german a facut multe eforturi pentru a cumpara Alitalia si a castiga piata italiana, in urma cu cativa ani, insa actionarii nu s-au inteles, iar operatorul italian a intrat in SkyTeam, alianta controlata de Air France-KLM si rivala Star Alliance, din care face parte Lufthansa.

Infiintarea Lufthansa Italia a venit asadar ca o replica nemteasca la sfarsitul lui 2008: "De obicei, mergem intr-o piata, facem un parteneriat cu flag carrierul sau cu o companie de acolo, eventual cumparam si actiuni. Mai zilele trecute, eram interesati in actiuni la Alitalia, dar nu mai asteptam inca un raspuns in acest sens", spune Karsten Benz. Siguranta directorului de vanzari se bazeaza pe Lufthansa Italia, care a transportat 1 milion de pasageri in primul sau an de operare. "Multi italieni considera Lufthansa Italia o companie locala si vom capitaliza cat vom putea acest aspect." Pentru ca, asa cum considera toata lumea in piata de aviatie, produsul Lufthansa Italia (unde este tot timpul muzica italiana si se serveste expresso la bord) este un exemplu destul de clar al tendintei cuceritoare a germanilor, care reusesc in diverse moduri sa isi faca loc intr-o piata. Pana la urma, cine nu se preda poate pur si simplu sa ramana fara resurse.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
avioane,
aeroport,
trafic aerian
/analize/transporturi/cum-lupta-lufthansa-cu-operatorii-low-cost-6077659
6077659
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.