Cum lupta Lufthansa cu operatorii low-cost

Postat la 03 mai 2010 365 afişări

Toate zborurile duc la Frankfurt. Sau la München. Sau la Zürich. Sau la Viena si la Londra. Toate achizitiile si dezvoltarea Lufthansa din ultimii doi ani au ca scop consolidarea pozitiei de numarul unu european. Iar managementul german vrea sa fie sigur ca acopera asa cum trebuie zonele cele mai fierbinti ale continentului din urmatorii ani. Cu Romania inclusa.

Achizitia Austrian este strans legata de interesul Lufthansa de captare a traficului din centrul si estul Europei: "Discutam de ani si ani de zile despre dezvoltarea traficului din zona si despre faptul ca este cea mai promitatoare piata europeana", spune Benz, care considera ca modelul de dezvoltare a Austrian nu trebuie intrerupt.

"Austria are o istorie de relatii cu Europa Centrala, multe companii din regiune au headquaterul la Viena, multi pasageri de lung curier din estul Europei prefera sa se opreasca la Viena pentru cateva intalniri de business si apoi sa mearga mai departe pe zboruri transcontinentale". Asadar, dupa cum explica directorul de vanzari al Lufthansa, Viena face parte din strategia companiei de a servi CEE si nu va fi hub-ul exclusiv pentru CEE.

Deocamdata insa, Viena va ramane pentru Lufthansa cel mai estic hub, dat fiind ca intentiile companiei nu vizeaza noi achizitii in perioada urmatoare.

Nici Istanbulul, un hub regional cu o crestere foarte puternica anul trecut, nu este deocamdata in lista de viitoare cuceriri ale Lufthansa - mai ales ca este acoperit local de SunExpress (un joint-venture intre liderul german si liderul turcesc Turkish Airlines), companie care leaga orasul de tarile germane. n ce priveste alte piete din regiune, Benz u

admite ca sunt multe flag carriers (companii nationale) interesante in CEE, dar ca deocamdata compania este interesata de dezvoltarea brandului Lufthansa in aceste piete si nu neaparat de achizitii.

Mai ales ca, dupa parerea lui Benz, cresterea din regiune va fi, si in urmatorii ani, mai interesanta decat in Europa de Vest: "CEE va creste si va reveni la volumele de dinainte de criza si mai mult de atat. Traficul aerian in CEE nu a apucat sa ajunga la maturizare, asadar, odata cu revenirea cresterii, va

reincepe si acoperirea completa a pietei".

In acest context, lui Benz i se pare natural ca acum compania sa se focalizeze pe a-si face temele. Piata s-a schimbat si consumatorul odata cu ea, spune resemnat Benz: "Acum piata se reface dupa criza si trebuie sa ne repozitionam; deja clientii au alte asteptari, deoarece companiile low-cost au castigat teren si din cauza lor trebuie sa regandim strategia de zbor europeana". Cea mai importanta strategie anti-criza si de lupta cu low-costul a fost pretul unic adoptat de nou infiintata companie Lufthansa Italia pe zborurile dinspre Romania (tariful de 100 de euro dus-intors a ramas fix de la lansarea companiei in iarna anului trecut), strategie care a asigurat companiei cota de piata pe zborurile catre Italia, cea mai solicitata destinatie din Romania. "Astfel de politici tarifare vor mai aparea pe Lufthansa", admite Benz.

Numarul de pasageri si afacerile raportate de Lufthansa in Romania au crescut cu 6% in 2009, in special pe fondul introducerii de noi curse. Dincolo de numarul mai mare de locuri scos la vanzare, operatorul german a integrat in 2009 si zborurile Swiss din Romania (in urma achizitiei companiei elvetiene in 2008), dar a inaugurat si zborurile Bucuresti-Milano prin nou-infiintata companie Lufthansa Italia. Astfel, Lufthansa a ajuns la 600.000 de pasageri transportati si la o cota de piata de 24% in Romania, imediat dupa TAROM.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
avioane,
aeroport,
trafic aerian
/analize/transporturi/cum-lupta-lufthansa-cu-operatorii-low-cost-6077659
6077659
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.