Cei mai puternici oameni din aviaţia mondială au pus la cale planul pentru supravieţuirea unei industrii lovite din toate părţile

Autor: Ioana Matei Postat la 05 februarie 2015 1063 afişări

Competitivitatea operatorilor low cost, grevele sindicatelor şi extinderea operatorilor din Golf sunt câteva dintre turbulenţele cu care se confruntă operatorii aerieni europeni cu tradiţie.

2014 a marcat şi o nouă etapă de modernizare a flotei Lufthansa cu 261 de aeronave de nouă generaţie, la un preţ de listă de 32 miliarde de euro, plan care urmează să fie finalizat în 2025. Totodată, 2015 va fi un an al investiţiilor în modernizarea aeronavelor. În primul trimestru al lui 2015, Lufthansa va face un upgrade al clasei I, în al doilea va continua cu îmbunătăţiri la nivelul clasei business, iar în al treilea va introduce noul serviciu premium economy pe toate aeronavele care efectuează zboruri intercontinentale.

„Schimbarea experienţei clienţilor va fi principala linie de schimbare, dar în acelaşi timp trebuie să îi convingem şi pe angajaţi că Lufthansa Group trebuie să se schimbe“, a subliniat CEO-ul Lufthansa în cadrul discuţiei una dintre principalele probleme ale companiei. Piloţii de la Lufthansa au refuzat să lucreze de mai multe ori anul trecut într-o dispută continuă legată de pensii şi planurile companiei de extindere a ofertei low-cost, iar reprezentanţii Lufthansa sunt de acord să medieze discuţiile despre beneficiile pensionării devreme, dar nu şi asupra planurilor low-cost. Recent, discuţiile cu sindicatele au fost soluţionate printr-o înţelegere pe cinci ani cu piloţii Eurowings pentru creşterea salariilor cu 2,5% anul acesta şi pentru menţinerea unei creşteri de cel puţin 2% în următorii patru ani, în funcţie de inflaţie, potrivit Wall Street Journal.

În ce priveşte scăderea preţului combustibilului, CEO-ul Lufthansa crede că aceasta va ajuta pe termen scurt industria, dar scăderea preţului combustibilului în dolari, în contextul unui euro slab, în declin, va fi un alt factor care va afecta companiile din piaţa europeană, beneficiile imediate fiind simţite de rivalii din Statele Unite ale Americii.

În timp ce Lufthansa se află în mijlocul procesului de restructurare început în 2012, Austrian Airlines, o altă companie din grup, a încheiat recent cele mai importante etape din programul de restructurare început în urmă cu doi ani şi jumătate, potrivit lui Jaan Albrecht, CEO-ul Austrian Airlines, tot prin  încheierea unei noi înţelegeri colective cu piloţii şi însoţitorii de zbor. „Datorită acestei stabilităţi legale, putem să ne gândim la viitorul Austrian Airlines“, spune CEO-ul companiei. Priorităţile Austrian Airlines sunt înlocuirea aeronavelor şi gândirea unor noi produse Lufthansa. După ce nu a mai înregistrat profit din 2007 şi a avut ca principală măsură transferul operaţiunilor de zbor la subsidiara regională Tyrolean Airways, compania s-a aflat în 2014, la fel ca în 2013, „in the black“ şi aşteaptă profit în 2015.

Piaţa este afectată şi de conflictele politice, Austrian Airlines fiind exemplul cel mai relevant. Compania şi-a redus numărul de curse în Rusia şi Ucraina cu 60% din cauza tensiunilor politice. „Dacă zburam spre şapte oraşe din Rusia şi cinci din Ucraina, acum am fost nevoiţi să renunţăm la câteva destinaţii şi să reducem frecvenţa zborurilor. Printre priorităţile companiei este lansarea unei noi rute spre o destinaţie din Oceanul Indian sau Marea Caraibelor începând cu anul viitor, care să reducă scăderea activităţii cu circa circa 30% în lunile de iarnă“, explică Jaan Albrecht, CEO al Austrian Airlines. Printre priorităţile Austrian Airlines se numără înlocuirea flotei de Fokker 70 şi Fokker 100, achiziţie începută deja, investiţiile în acestea ridicându-se până la un miliard de euro.

Strategia Air Canada, compania cu 27.000 de angajaţi condusă de românul Călin Rovinescu, care este şi preşedintele Star Alliance, este un exemplu că piaţa se poate redresa. Air Canada a ajuns anul trecut la venituri nete de 457 milioane dolari sau 1,55 dolari pe acţiune, în creştere de la 365 milioane dolari sau 1,29 dolari pe acţiune în anul anterior. În 2013, acţiunile Air Canada au înregistrat o creştere record de 277%, creşterea fiind întrecută, dintre companiile aviatice nord-americane, doar de gigantul American Airlines.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cei-mai-puternici-oameni-din-aviatia-mondiala-au-pus-la-cale-planul-pentru-supravietuirea-unei-industrii-lovite-din-toate-partile-13795386
13795386
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.