Cei mai mari jucători care închiriază flote de maşini aşteaptă o creştere de până la 20% în 2014

Postat la 23 ianuarie 2014 832 afişări

Cele mai mari companii de leasing operaţional şi-au consolidat poziţia în 2013, iar unele dintre ele chiar au reuşit să-şi extindă flota prin câştigarea de noi contracte.

Cei mai mari jucători care închiriază flote de maşini aşteaptă o creştere de până la 20% în 2014

Într-un scenariu foarte optimist sperăm să vedem o creştere de peste 10% în 2014„, a declarat şeful ALD. Autovehiculele din clasa mică şi compactă reprezintă 70% din flota companiei. Restul reprezintă comerciale uşoare, limuzine şi SUV-uri şi aproximativ 80% dintre autovehiculele contractate în leasing operaţional diesel şi 20% pe benzină.

„Am avut câteva cereri anul trecut pentru autovehicule electrice şi hibride. Momentan avem contractate trei autovehicule hibride de către clienţi activând în domeniile IT, asigurări şi consultanţă„, a declarat oficialul companiei. El a subliniat că ALD poate oferi clienţilor soluţii de leasing operaţional şi pentru autovehicule electrice, însă principalul impediment îl constituie infrastructura slab dezvoltată care nu încurajează clienţii să opteze pentru aceste mijloace de transport.

Arval, cea de-a patra firmă de leasing operaţional ca mărime, a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri de 18% faţă de anul anterior, la aproape 35 mil. euro.  „Limitarea deductibilităţii a avut un impact relativ mic pentru că situaţia legislativă a fost rapid remediată în urma intervenţiei companiilor de leasing operaţional. Evoluţiile înregistrate în 2012 şi 2012 au avut o natură excepţională, iar acum putem afirma că piaţa s-a stabilizat în urma anilor de creştere consecutivă. Previziunea noastră pentru 2014 este una optimistă şi estimăm o uşoară creştere, dar foarte puţin probabil să fie una de două cifre„, a spus Dan Boiangiu, reprezentant al Arval. Modelele considerate premium deţin în totalul contractelor Arval 5%, procentul fiind constant în ultimii trei ani, iar preţul mediu al maşinilor din flotă este de circa 14.000 de euro fără TVA.

Porsche Mobility, cea de-a treia firmă de leasing operaţional ca mărime şi parte a grupului financiar Porsche Finance Group, a înregistrat o apreciere a preţului mediu al maşinilor din portofoliu.

„Preţul mediu de achiziţie al maşinilor din portofoliul nostru este de 16.000 de euro. În ceea ce priveşte procentul din portofoliu reprezentat de maşini de peste 30.000 de euro, acesta s-a situat în cazul contractelor noi din 2013 la 5%, iar în 2012, acesta era de 3%. Aşadar, nu putem vorbi de schimbări semnificative„, a spus David Gedlicka, CEO al Porsche Finance Group.

Cele mai mari flote din portofoliul Porsche Mobility aparţin unor companii care activează în domenii precum energie, telecom şi FMCG, cu flote de minimum 400 de maşini per companie.

EASEPLAN ROMÂNIA, CEA MAI MARE FIRMĂ DE LEASING OPERAŢIONAL DE PE PIAŢA LOCALĂ, a înregistrat la finalul anului 2013 o cifră de afaceri de 41 de milioane de euro, în creştere cu aproximativ 3,5% faţă de 2012. Creştere a fost înregistrată şi în privinţa valorii portofoliului LeasePlan, aceasta majorându-se cu aproximativ 8% în 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ajungând la peste 77 de milioane de euro.

„În 2014, odată cu creşterea flotei, estimăm că vom ajunge la o cifră de afaceri de 45 mil. euro, în creştere cu 10% comparativ cu rezultatele din 2013. În ceea ce priveşte piaţa din acest an, estimăm o creştere moderată de la 42.000 la final de 2013 la 45.000. Creşteri mari nu vor mai exista deoarece s-a ajuns la un volum mare comparativ cu anii anteriori„, a subliniat Apahidean. În privinţa numărului de autovehicule administrate, LeasePlan şi-a depăşit obiectivul anunţat la începutul anului, ajungând la peste 9.100 de unităţi, ceea ce reprezintă o creştere de circa 20% faţă de finalul lui 2012. Din flota companiei, 20% sunt vehiculele comerciale uşoare, iar restul autoturisme.

ANUL TRECUT AM ATRAS 44 DE NOI CLIENŢI ŞI AM AJUNS LA UN TOTAL DE 200, iar mărimea medie a unei flote este de aproximativ 45 de maşini. Cei mai mari clienţi au venit din industrie, energie şi bunuri de larg consum, aceştia închiriind flote de 600-700 de maşini„, a spus Apahidean. Din totalul flotei gestionate de Leaseplan, 85% reprezintă maşini cu servicii complete, iar restul de 15% doar administrare, maşinile fiind în proprietatea firmei respective. „La sfârşitul anului acesta avem în plan depăşirea pragului de 10.000 de autovehicule din flota în administrare, dacă situaţia economică ne va permite„, a afirmat Bogdan Apahidean.

Compania estimează că va investi în anul 2014 peste 35 de milioane de euro în achiziţia de noi autovehicule. LeasePlan România are în portofoliu peste 200 de companii (dintre care 44 noi clienţi contractaţi în 2013) din domenii precum industria energetică, servicii financiare, FMCG, IT&C, industrie şi altele. Cele mai scumpe maşini din portofoliul LeasePlan sunt limuzinele de clasă mare, cum ar fi BMW Seria 5, Audi A6 sau Mercedes-Benz, sau SUV-urile premium Ranger Rover. „Foarte rar companiile multinaţionale permit unui director să aibă o maşină premium şi nu există în flotă vreun automobil de lux, doar cele din segmentul premium sau SUV. În total, maşinile de peste 30.000 de euro reprezintă 2% din flota administrată de LeasePlan„, a spus Apahidean.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cei-mai-mari-jucatori-care-inchiriaza-flote-de-masini-asteapta-o-crestere-de-pana-la-20-in-2014-11951150
11951150
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.