Cei mai mari jucători care închiriază flote de maşini aşteaptă o creştere de până la 20% în 2014

Postat la 23 ianuarie 2014 832 afişări

Cele mai mari companii de leasing operaţional şi-au consolidat poziţia în 2013, iar unele dintre ele chiar au reuşit să-şi extindă flota prin câştigarea de noi contracte.

Cei mai mari jucători care închiriază flote de maşini aşteaptă o creştere de până la 20% în 2014

Aceştia s-au adăugat portofoliului actual de clienţi din domenii precum energie, petrol şi gaze, farma, produse alimentare, FMCG, telecom sau asigurări.

„Într-o proporţie de circa 80% clienţii provin din rândul companiilor internaţionale, familiarizate deja cu avantajele leasingului operaţional pe pieţele străine unde activează„, a spus directorul companiei.

În cursul acestui an, FMS a observat o prelungire a intervalului contractual de închiriere a flotelor de la 36 spre 48 şi chiar 57 de luni. Astfel, intervalul mediu a crescut în prezent de la 40 la 44 de luni. „Tendinţa de creştere a duratei de leasing operaţional este însă în linie cu ceea ce se întâmplă pe pieţe mai avansate, astfel încât nu ne-a surprins, chiar ne aşteptam ca acest lucru să se întâmple, şi în consecinţă am pregătit produse adaptate acestor nevoi„, a spus Daniel Ivan.

PRINCIPALELE MĂRCI DIN FLOTA FMS SUNT DACIA, SKODA, HYUNDAI, RENAULT, VW, FORD ŞI OPEL. În ultimul an în cadrul companiei s-a observat o creştere a cererii pentru autoturisme echipate cu motoare pe benzină, datorată îmbunătăţirii performanţelor motoarelor mici pe benzină, în condiţii de consum redus, precum şi costului de achiziţie mai scăzut comparativ cu motoarele diesel, fapt ce duce la rate sensibil mai mici.

„Drept urmare, numărul maşinilor livrate de FMS în 2013 cu motoare pe benzină l-a depăşit pentru prima dată pe cel al maşinilor diesel. Pe de altă parte, trebuie spus că motorizările pe benzină sunt avantajoase în special pe zona maşinilor din clasele economic şi compact şi care au rulaje anuale rezonabile. Altfel, motorizările diesel rămân principala opţiune pentru maşinile cu rulaje ridicate şi cele cu motorizări mai mari, precum şi în cazul autovehiculelor comerciale„, a subliniat Daniel Ivan.

Cele mai mari flote din portofoliul FMS aparţin unor companii din domeniul distribuţiei de produse farmaceutice, telecom, agricultură, producţie alimentară, echipamente industriale şi distribuţie de componente auto.

ALD Automotive, companie care până în 2011 a deţinut prima poziţie în topul celor mai mari firme de leasing operaţional, a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de aproape 30 mil. euro, similară cu cea din 2012. „Modificările privind limitarea deductibilităţii amortizării au influenţat piaţa într-un mod negativ. Aproape 30% dintre autovehiculele din flota noastră au fost direct afectate de această limitare, deductibilitatea amortizării fiind de peste 1.500 de lei pe lună. Asemeni timbrului de mediu, această schimbare legislativă a afectat rezultatele noastre după primele 5 luni din 2013„, a spus Shane Dowling, directorul general al companiei.

INDUSTRIILE FARMA, FMCG, ASIGURĂRI ŞI TELECOM SUNT PRINTRE CELE UNDE PORTOFOLIUL ALD A CRESCUT DATORITĂ NOILOR CONTRACTE SEMNATE. Dar şi în acest caz, clienţii aleg în general să mărească durata contractuală. În 2013 durata medie pentru contractele de leasing operaţional a fost de 45 de luni, ca şi în 2012, comparativ cu 43 de luni cât era în urmă cu trei ani.

„În ceea ce priveşte costul de achiziţie, clienţii sunt cel mai mult interesaţi de TCO (cost total de utilizare, care include devalorizarea maşinii şi costurile de mentenanţă şi utilizare - n.red.) şi vor să beneficieze de un autovehicul cât mai bine echipat, la un cost total lunar cât mai mic. În majoritatea cazurilor, autovehiculul cu cel mai mic cost de achiziţie nu are neapărat şi cel mai bun TCO din cauza valorii reziduale şi în unele cazuri din cauza impactului pe care accesoriile opţionale le au asupra valorii reziduale„, a spus Dowling. „Preţul mediu de achiziţie pentru autovehiculele din flota noastră este de aproximativ 13.700 de euro.„

Cele mai mari trei flote corespund unor companii din telecom şi banking, cu flote

între 500 şi 2.000 de autovehicule. Pentru cea mai mare flotă ALD administrează aproape 2.000 de autovehicule, în timp ce pentru celelalte două flote volumele sunt în jur de 650 de unităţi fiecare.

„Ne aşteptăm la un ritm mai accelerat de creştere a pieţei leasingului operaţional în 2014. Potenţialul pieţei este încă foarte ridicat şi este în principal influenţat de contextul economic şi de necesitatea de economisire a companiilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cei-mai-mari-jucatori-care-inchiriaza-flote-de-masini-asteapta-o-crestere-de-pana-la-20-in-2014-11951150
11951150
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.