Ce veţi face când veţi goni pe autostradă, dar nu veţi conduce maşina?

Autor: Bogdan Alecu Postat la 23 martie 2016 554 afişări

Carlos Ghosn, şeful alianţei Renault-Nissan, şi-a propus să conducă industria auto când vine vorba de inovaţie, motiv pentru care a declanşat revoluţia automobilelor electrice în Europa. Următorul pas pentru cele două companii este „democratizarea“ maşinilor autonome. Care sunt problemele de care se lovesc constructorii, cum se vor schimba maşinile şi modul în care relaţionăm cu acestea ne spune Thierry Viadieu.

Ce veţi face când veţi goni pe autostradă, dar nu veţi conduce maşina?

Dincolo de sistemele ce transformă automobilul într-unul autonom, francezii iau în calcul şi ce se va întâmpla în automobil după momentul în care şoferul se va transforma în pasager. „Cine cumpără o maşină autonomă se va întreba ce va face la volan pe autostradă. Poate va dori o îngheţată, să se uite la un film, să doarmă sau va avea nevoie de conectivitate foarte bună pentru şedinţe video. Acestea sunt echipamente adiţionale care nu au nicio legătură cu sistemele pentru automobile autonome. Alţii poate vor dori să poată lua prânzul sau cina cu familia în maşină. Noi avem misiunea de a regândi complet automobilul pentru a putea răspunde acestor nevoi“, a spus Thierry Viadieu. Tocmai preţul acestor echipamente suplimentare va modifica costul total al maşinii, dincolo de orizonturile cunoscute astăzi: „Totul se schimbă pentru simplul fapt că vei fi în maşină şi vei vrea să faci altceva în afară de a conduce“. Ideea automobilului autonom a fost puternic promovată de companii din tehnologie precum Google şi a atras atenţia inclusiv a celor de la Apple sau Tesla, care deja au un automobil aproape autonom disponibil în Statele Unite.

„Ideea este că nu sunt sigur că Google se poziţionează ca un producător auto. Dar asta este doar opinia mea. Vor să promoveze şi să împingă industria către acest lucru. Au făcut prima maşină cu trei-patru ani înaintea tuturor, când topicul nu era prea activ. Google i-a împins pe toţi către aşa ceva, iar producătorii au mers către această idee. Google i-a convins după ce au pus maşina pe stradă. Ei experimentează maşini cu servicii de mobilitate. Am discutat cu ei, dar nu vor să fie producători. Ei vor să copieze în auto modelul implementat în industria smartphone‑urilor“, a spus executivul francez.

Apar aici nişte semne de întrebare. Google s-ar putea poziţiona ca furnizor de sistem de operare pentru maşini, deşi Android nu pare acum o soluţie fezabilă. Iar diferenţa dintre Apple şi Google este că Apple este şi producător hardware şi vine cu o soluţie dublă. „Feelingul meu este că Google poate fi un viitor furnizor de sisteme de operare pentru automobil, cum fac pentru smartphone, iar ideea de a deveni constructor este mai aproape de Apple. Nu ar fi o competiţie pentru a deveni producător, ci furnizor pentru sistemul de operare al maşinii“, este de părere executivul francez.

Thierry Viadieu spune că softul pentru un automobil autonom este mai apropiat de cel dintr-o centrală nucleară decât de cel dintr-un telefon mobil, când vine vorba de robusteţe şi siguranţă. „La telefon am cel puţin o problemă pe zi, dar la maşină este imposibil să te confrunţi cu aşa ceva. Nu vom propune update-uri în fiecare zi.“ În plus, pe toate dispozitivele funcţia de bază trebuie îndeplinită fără probleme – la televizoare avem sistem de operare, dar te poţi uita şi la un TV vechi de 20 de ani; la fel, poţi vorbi la telefon chiar dacă este de generaţie mai veche, pentru că funcţiile de bază sunt acolo. Europa doreşte reducerea accidentelor la jumătate în fiecare an, pentru ca în viitor să fie complet eliminate. Un scop care nu poate fi atins prin creşterea numărului de airbaguri, ci prin schimbarea comportamentului la volan al şoferilor, este de părere executivul.

Partea bună este că atunci când oamenii vor plăti în plus pentru şoferul electronic, ei se vor putea relaxa; totodată, sistemul nu va putea fi oprit atunci când şoferul va prelua volanul şi va putea interveni în cazul unui pericol.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/ce-veti-face-cand-veti-goni-pe-autostrada-dar-nu-veti-conduce-masina-15135815
15135815
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.