Cat de mult conteaza Bucurestiul pe harta vanzarilor de masini. Cum stau judetele Brasov, Cluj sau Timis

Autor: Alecu Postat la 25 februarie 2011 74 afişări

In 2010, aproape una din doua masini a fost vanduta de un dealer auto din Capitala, potrivit statisticilor APIA. In acest timp, in cele ce erau odata cele mai active judete din tara - Brasovul, Timisul si Clujul -, s-au vandut de zece ori mai putine.

In ceea ce priveste extinderea companiei TiriacAuto, care in prezent detine o retea de 13 dealeri a noua marci, cu peste 60 de unitati si un business de mai multe sute de milioane de euro anual, anul viitor Silviu Docan doreste sa deschida cel putin alte doua noi unitati la nivel national, continuand astfel expansiunea intr-o perioada in care majoritatea dealerilor si-au oprit investitiile pe fondul scaderii pietei auto cu peste 70% fata de anul 2008. "In 2011 vom continua seria investitiilor in retea. Ne-am propus deschiderea a doua-trei unitati noi, dar nu comunicam inca noile amplasamente", a declarat seful TiriacAuto.

Declaratiile cu privire la extinderea retelei vin in contextul in care "afacerile din domeniul auto au scazut mult in profitabilitate, dar raman atractive mai ales pentru operatorii importanti, care au facut deja investitiile in sistem si si-au creat si o piata proprie", potrivit lui Silviu Docan. Pentru o extindere la nivel national a optat si divizia auto a grupului Radacini, care la finele anului trecut a inaugurat un showroom Citroën la Constanta. "Acum este cea mai buna perioada pentru extinderi. Dealerii din grupul Radacini au crescut nu datorita pietei, ci pentru ca am luat din cota de piata a altuia. Acum nu mai discutam de o piata normala, ci de una foarte dura", a spus Nicolae Sorescu, seful diviziei auto a Radacini. Radacini are in plan sa inaugureze anul acesta doua noi centre auto in Braila si Galati, investitii de aproximativ 1 mil. euro cumulat, la care se va adauga un nou dealer Citroën in Capitala, in afara aceluia din Constanta.

"Noile centre din Galati si Braila sunt deja in constructie. In Braila vom investi in jur de 400-500.000 de euro si deja avem un Bosch Car Service care apartine de Radacini. In afara de Mazda, Opel si Chevrolet, vom avea si Suzuki. La Galati vom avea in principal marcile traditionale ale grupului, dar nu stim exact care inca", a spus Sorescu.Pe de alta parte, in timp ce unii dealeri deschid noi puncte de vanzare in Bucuresti, altii se retrag in alte orase din tara, in functie de cererea din piata. Dealerii Opel si Chevrolet Gold & Platin din Pipera si Expocar de pe {oseaua de Centura si-au relocat centrele din Bucuresti in Bacau, respectiv Buzau in vederea optimizarii businessului. "Chevrolet urmareste in permanent eficentizarea produselor si serviciilor. In acest sens, puncte de lucru ale unor grupuri de dealeri, precum Expocar si Gold & Platin au fost relocate astfel incat reteaua de dealeri sa opereze cat mai eficient", a spus Catalin Manta, country manager al Chevrolet Romania.

Astfel, in Bucuresti Chevrolet va mai avea patru showroomuri, dintre care doua ale grupului Radacini, unul al Di-Bas Auto si unul al German Top Trading (GTT).In acelasi timp, cei doi dealeri, Gold & Platin si Expocar comercializau si marca Opel, care acum va ramane cu cinci centre - Radacini Motors, GTT, Erebus, Di-Bas si cel al Union Motors Car Sales, dealer care apartine grupului israelian New Kopel Romania, deschis in cadrul fostului dealer Dacia-Renault al IPSO din Otopeni. "Gold & Platin Bucuresti din sos. Pipera, post de lucru al dealerului Gold & Platin Iasi a fost relocat din luna ianuarie la Bacau, unde grupul a construit un nou showroom Chevrolet, in Bucuresti fiind pastrat doar serviceul", a spus Manta.

Acelasi lucru s-a intamplat si in cazul grupului Expocar, care de la 1 ianuarie 2011 a mutat partea de distributie din Bucuresti, unde nu avea si service, in Buzau, construind aici un nou showroom si service pentru Chevrolet. Vanzarile Chevrolet au inregistrat anul trecut o crestere de aproape 30% fata de anul anterior, la aproape 4.900 de autoturisme, potrivit statisticilor APIA.

Dupa ce anul trecut dealerul Mercedes-Benz AutoPortal a investit peste 3 mil. euro in deschiderea unui centru al marcii in Ramnicu Valcea, Motor AG a inaugurat un showroom BMW la finele lui 2010 in acelasi oras. "La Ramnicu Valcea vom avea deschiderea oficiala la finele lunii martie, dar showroomul este functional de la finele lunii martie. Nu ne asteptam la rezultate spectaculoase, data fiind piata in momentul de fata.

Acolo vrem sa vindem in acest an intre 35 si 45 de masini dintr-un total de 250 de unitati, volumul principal venind din partea centrului din Pitesti", a spus Prodanel. Dealerul din Pitesti, cel mai mare din afara retelei Automobile Bavaria, compania care pana in vara lui 2007 a detinut si importurile BMW, a investit in showroomul din Valcea aproape 150.000 de euro, in conditiile in care acesta functioneaza intr-un spatiu inchiriat. "Intentia noastra este sa inauguram si in Ramnicu Valcea un centru integrat in urmatorii trei-patru ani, dar totul depinde de piata", a spus Prodanel. Astfel, dealerul din Pitesti a realizat investitii de ordinul sutelor de mii de euro, similare celor de dinainte de "boom-ul" vanzarilor de dupa 2004, extinderea investitiei fiind legata direct de evolutia pietei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
APIA,
auto
/analize/transporturi/cat-de-mult-conteaza-bucurestiul-pe-harta-vanzarilor-de-masini-cum-stau-judetele-brasov-cluj-sau-timis-7998702
7998702
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.