Audi, BMW sau Mercedes - lupta pentru piaţa premium

Autor: Bogdan Alecu Postat la 26 martie 2012 1787 afişări

Lupta pentru piaţa premium este mai nişată ca niciodată: mărcile îşi împart piaţa pe segmente, iar concurenţa între ele este altfel mai redusă.

Concurenţa dintre brandurile premium este acum tot mai mare pe măsură ce acestea au fost printre puţinele care au crescut anul trecut, pe o piaţă care a mai pierdut 11% din volum. Mai mult, chiar şi în primele două luni ale acestui an Audi, BMW şi Mercedes-Benz au punctat creşteri de 30%, 32% şi chiar peste 41%, în timp ce piaţa autoturismelor a scăzut cu încă 7% în ianuarie-februarie, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Potrivit jucătorilor din piaţa auto, în ianuarie aproape nicio maşină nu a fost cumpărată de o persoană fizică, iar în februarie acestea au cumpărat doar 300, în condiţiile în care nu a fost în funcţiune programul "Rabla" prin care statul oferă o reducere de 2.700 de euro, vânzările bazându-se acum doar pe firme care continuă să achiziţioneze flote. Vânzările de maşini au revenit pe plus în luna februarie, potrivit jucătorilor din piaţa auto, la un nivel de aproximativ 4.500 unităţi, ceea ce înseamnă o creştere de aproape 20% faţă de perioada similară a anului trecut. Creşterea vine în contextul în care nici în feburarie anul trecut nu a fost în funcţiune vreun program "Rabla".

În ceea ce priveşte înmatriculările, în februarie s-au înregistrat peste 4.100 de maşini, în creştere cu 27% faţă de perioada similară a anului trecut. Mai mult, din punctul de vedere al înma-triculărilor, februarie este a doua lună consecutivă pe creştere din acest an, după ce în ianuarie a adus o creştere de 86%.

Guvernul a aprobat săptămâna trecută programul Rabla 2012, dar cu un buget care ajunge doar pentru 30.000 de tichete, suficiente însă numai pentru 10.000 de maşini - în condiţiile în care media din ultimii doi ani a fost de aproape trei tichete pentru fiecare maşină nou cumpărată în cadrul programului.

Spre comparaţie, în 2010 s-au casat aproape 190.000 de maşini mai vechi de zece ani, iar în 2011 aproape 120.000. Potrivit jucătorilor din piaţă, pentru a nu se înregistra încă un declin al vânzărilor de maşini, şi în 2012 ar trebui ca statul să majoreze numărul tichetelor cel puţin până la 120.000. În contextul în care anul trecut numărul tichetelor a scăzut, aproape 60% din piaţă a fost reprezentată în 2011 de persoane juridice, iar restul de 40% de persoane fizice şi implicit de programul "Rabla".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
piaţa premium,
mărci
/analize/transporturi/audi-bmw-sau-mercedes-lupta-pentru-piata-premium-9438797
9438797
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.