Audi, BMW sau Mercedes - lupta pentru piaţa premium
Lupta pentru piaţa premium este mai nişată ca niciodată: mărcile îşi împart piaţa pe segmente, iar concurenţa între ele este altfel mai redusă.
Strategia de a individualiza pe cât posibil modelele şi exploatarea nişelor au determinat Mercedes-Benz să lanseze iniţial A-Klasse ca un monovolum-compact, şi astfel să nu intre direct în concurenţă cu A3 de la Audi spre exemplu. Iar acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu B-Klasse, care, ca şi R-Klasse, a fost un grand tourer.
Dar, odată cu schimbarea generaţiilor, acum constructorul german revine asupra deciziei şi lansează două modele compacte "obişnuite", renunţând la imaginea unui automobil de familie. "Strategia care stă la baza lansării pe piaţă a unui astfel de model are în vedere, în primul rând, particularităţile clienţilor modelului precedent, precum şi ale clienţilor mărcilor concurente din acelaşi segment", a spus Valeriu Zaharia.
În acelaşi timp, strategia vizează şi cucerirea unor noi clienţi din alte segmente, potenţialul client de maşină premium fiind într-o permanentă evoluţie si ascensiune din punct de vedere social.
"B-Klasse, de exemplu, deschide seria unei noi generaţii de modele compacte Mercedes-Benz, generaţie adresată şi unui public mai tânăr, avangardist, conectat la ultimele tehnlogii. Astfel, în cazul acestui public, dorim să cultivăm aspiraţia către brandul nostru şi să îl transformăm în client fidel", a subliniat Zaharia.
După mai mulţi ani în care discounturile au făcut "legea" în piaţa auto locală, de la automobile considerate ieftine sau de volum până la cele premium şi de lux, acum mărcile încearcă să revină la normalitate sau, mai bine spus, la profit, în condiţiile în care scăderea pieţei şi reducerile le-au adus pierderi sau scăderi importante ale profitului în ultimii patru ani. "Preţul reflectă în primul rând calitatea şi standardele modelului şi ale brandului respectiv. În procesul propriu-zis de achiziţionare a produsului, Mercedes-Benz vine cu oferte personalizate care includ, în funcţie de model şi de ciclul de viaţă al acestuia, atât promoţii de preţ corespunzătoare campaniilor în desfăşurare, cât şi servicii integrate la achiziţionarea maşinii şi pe parcursul ciclului de viaţă al autovehiculului respectiv", a spus Zaharia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro