150 de maşini de peste 100.000 de euro vor fi livrate în 2015 în România şi Republica Moldova

Autor: Bogdan Alecu Postat la 10 februarie 2015 2234 afişări

2015 se anunţă a fi un an foarte bun pentru industria luxului din România, unde peste 150 de automobile de peste 100.000 de euro urmează a fi livrate, dar şi pentru Republica Moldova, unde este aşteptat, printre altele, un Mercedes-Benz de peste 450.000 de euro.

Mărcile premium au mai mult decât o cotă de piaţă mai mare în Moldova: vând şi maşini mai scumpe. Cel mai scump Porsche comandat din România este un Cayenne S Diesel de 135.000 de euro, în timp ce la Chişinău există o comandă pentru două versiuni de top ale Cayenne – Turbo S şi Exclusive, ambele de circa 150.000 de euro, fără a lua în calcul opţionalele. De asemenea, tot la Chişinău s-a livrat anul trecut un Rolls-Royce Ghost de peste 300.000 de euro, iar, po-trivit celor de la autostrada.md, este posibil ca din acest an pe străzile capitalei Republicii Moldova să circule un Brabus 700, versiunea modificată a Mercedes-Benz G-Klasse AMG 6x6, cu tracţiune pe şase roţi şi cu un preţ de pornire de peste 450.000 de euro, maşina fiind proiectată special pentru clienţii excentrici din Emiratele Arabe Unite.

”În mare parte moldovenii nu îşi etalează prea des bogăţia în public, însă, în ultimii ani, au apărut tot mai mulţi oameni care nu ezită să scoată în evidenţă accesoriile de lux sau chiar maşinile pe care le deţin. Importatorii simt acest lucru şi imediat îi abordează foarte precaut pe potenţialii clienţi dornici de atenţie şi de a ajunge pe coperta unor reviste de lux! Astfel, datorită discounturilor mari şi a diferitelor facilităţi, acum sunt comandate nişte modele foarte scumpe, care de obicei ţin capul de afiş pe site-urile de specialitate imediat ce ajung în ţară„, a spus Constantin Mihalachi, realizatorul emisiunii auto AutoStrada, difuzată pe Canal 3 în Republica Moldova.

În plus, clienţii de peste Prut preferă maşinile personalizate, cu toate că acest lucru înseamnă un timp mai mare de aşteptare, nu automobile cumpărate din showroom cu echipamente şi nuanţe standard pentru interior şi exterior. ”Odată ce au decis să dea o sumă enormă de bani pe o maşină în schimbul căreia poţi avea un penthouse de peste 200 de metri pătraţi în centrul capitalei, unii clienţi de modele Porsche sau Mercedes-Benz nu vor să mai vadă la semafor o maşină identică cu cea aleasă de ei! Astfel, optează pentru versiuni speciale şi opţiuni de personalizare care să le scoată  maşina în evidenţă„, a subliniat Mihalachi.

În timp ce în România mulţi oameni de afaceri preferă să cumpere maşini de lux second-hand sau noi din Germania, ceea ce afectează dealerii locali, peste Prut clienţii le cumpără de la showroomurile oficiale,  spune Constantin Mihalachi: ”Un motiv pentru care nu importăm atât de multe maşini de lux din Germania ar fi şi taxele vamale, care în cazul unei maşini cu motor de 6,0 litri ajung la peste 21.000 euro! Clienţii nu mai văd rostul să-şi asume riscul de a aduce o maşină scumpă de la peste 2.500 kilometri depărtare, din moment ce o pot avea în siguranţă direct acasă, împreună cu un dis-count ce poate ajunge la 10.000 – 15.000 euro".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piata,
premium,
automobile,
livrare,
lux
/analize/transporturi/150-de-masini-de-peste-100-000-de-euro-vor-fi-livrate-in-2015-in-romania-si-republica-moldova-13812431
13812431
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.