Piata de asigurari isi revine

Postat la 22 februarie 2010 35 afişări

Dupa cinci ani de crestere continua, in 2009 asiguratorii au avut parte de prima scadere. In cel mai bun caz, anul acesta vor ajunge la nivelul din 2008 – cel mai bun an de pana acum pentru jucatorii din piata. Dar cea mai grea lupta va fi pentru recastigarea increderii.

Acelasi studiu traseaza si tendinte in ceea ce priveste produsele preferate de romani. Astfel, 61% dintre respondenti au o asigurare de viata, 8% o polita de protectie in caz de boala sau accident, in timp ce planurile financiare pentru copii - care au starnit un interes foarte mare in randul clientilor anul trecut - au fost contractate de 4% dintre respondenti.

Mai interesante decat aceste tendinte, pentru asiguratori sunt motivele pentru care romanii nu isi fac asigurari. Mai bine de jumatate (57%) pun in fruntea listei lipsa veniturilor necesare sustinerii unui astfel de plan financiar. Pe locul doi, (18%) se afla cei care nu au incredere in companiile de asigurari, in timp ce 9% cred ca nu au nevoie de asa ceva.

In ceea ce-i priveste pe cei care vor, totusi, sa investeasca intr-o asigurare, jucatorii din piata cred ca anul acesta vor fi impartiti in doua tabere aproape egale: cei care vor alege produsele traditionale si adeptii clasici ai produselor cu componenta investitionala, de tip unit-linked, dupa ce anul trecut a fost de departe anul produselor traditionale, cat mai simple si cu un factor de risc cat mai scazut. Dincolo de o reluare a apetitului pentru politele de asigurari, 2010 va fi inca un an al miscarilor strategice ale companiilor. Prima a vizat schimbarea denumirii AIG Life in Alico Romania la sfarsitul lunii, insa vor mai urma cel putin doua evenimente importante - intrarea Uniqa pe segmentul asigurarilor de viata si mult asteptata intrare in piata a jucatorului de mari dimensiuni Axa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/piata-de-asigurari-isi-revine-5588283
5588283
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.