Tânăra de 29 de ani care îi ajută pe oameni să descopere ce profesie li se potriveşte

Autor: Georgiana Călin Postat la 15 septembrie 2017 4549 afişări

O persoană căreia îi displace activitatea profesională desfăşurată va fi, de cele mai multe ori, demotivată şi nefericită la locul de muncă, fenomen care duce în timp la scăderea randamentului angajatului şi a profitabilităţii firmei. Ana Zafiu, o tânără de 29 de ani cu pregătire în psihologie, a constatat nevoia românilor de consiliere profesională şi a pus bazele companiei Career Invest, ”o punte de legătură între oameni şi mediul educaţional, respectiv organizaţional“, prin care oferă servicii de consiliere profesională, dar şi de resurse umane pentru companii.

Tânăra de 29 de ani care îi ajută pe oameni să descopere ce profesie li se potriveşte

”Cel mai dificil moment este raportat la perioada de început a businessului, pentru că oamenii nu ştiau despre serviciile noastre şi, în acelaşi timp, existau costuri fixe pe care eram nevoită să le acopăr, fie că aveam sau nu activitate suficientă“, rememorează aceasta. Însă fiind o nişă de servicii puţin dezvoltată în România, Ana Zafiu consideră că este responsabilitatea jucătorilor să educe piaţa. ”În timp, am reuşit să facem vizibile serviciile, iar oamenii au început să apeleze la ele, însă promovarea şi educarea pieţei sunt în continuare esenţiale pentru dezvoltarea activităţii. Am încredere că educând piaţa se va conştientiza şi la noi în ţară nevoia acestor servicii şi implicit, beneficiile pe care le aduc“, adaugă aceasta. Publicul ţintă al Career Invest este format din persoanele care urmează să ia o decizie importantă în plan educaţional sau profesional şi ”care au nevoie să se autocunoască, astfel încât respectiva alegere să îi reprezinte“. Printre planurile pe termen mediu, antreprenoarea îşi doreşte ca în cadrul Career Invest să existe două echipe de specialişti, câte una pe fiecare segment de servicii oferite – consiliere în carieră şi resurse umane.

Cei mai mulţi clienţi care au apelat la serviciile companiei sunt persoane care resimt un disconfort major în urma unor alegeri nepotrivite pe plan profesional, iar în ceea ce priveşte segmentul de resurse umane, Career Invest a colaborat cu patru companii pe sectorul de motivare personal, plus alte servicii adiacente. ”Anul acesta, numărul de solicitări a crescut pe amebele tipuri de servicii“, spune Ana Zafiu. Până în acest moment, din totalul de clienţi pe partea de consiliere, 70% au fost angajaţi, 20% elevi şi 10% studenţi, masteranzi şi absolvenţi de studii superioare, iar cel mai întâlnit motiv pentru care au apelat la servicii specializate de orientare profesională a fost nemulţumirea cu privire la alegerile din trecut. Cei mai mulţi dintre clienţii diviziei de consiliere provin din IT, drept, industria auto, industria navală şi comunicare.

”Cea mai mare problemă în demersul de orientare profesională constă în faptul că oamenii sunt tentaţi să ia decizii în funcţie de factori extrinseci ignorând interesele, valorile, abilităţile, tipul de motivaţie şi personalitatea lor. În astfel de cazuri, ei pot să ajungă să desfăşoare activităţi în domenii considerate de piaţă bine plătite, dar să fie neperformanţi sau nemulţumiţi, deoarece se angajează în anumite activităţi ce nu le aduc nicio satisfacţie“, ţine să precizeze antreprenoarea. De aceea, avantajul de care beneficiază cei ce apelează la consiliere în carieră este faptul că vor ajunge să desfăşoare o activitate profesională care să li se potrivească şi care le place, iar ulterior vor dispune de premisele care să-i  ajute să evolueze din punct de vedere profesional, conchide aceasta.

Experienţa angajaţilor reprezintă o prioritate în rândul angajatorilor români întrucât acestora le este tot mai dificil să găsească angajaţi valoroşi, să îi motiveze şi să îi reţină pe termen lung, arată un studiu al Deloitte, publicat de ZF. Astfel, atât organizaţiile, cât şi angajaţii sunt preocupaţi constant de dezvoltarea unor noi competenţe. Schimbarea frecventă a setului de competenţe profesionale necesare pentru a obţine performanţă la locul de muncă, lipsa candidaţilor cu experienţă şi dorinţa angajaţilor de a se dezvolta în plan profesional plasează învăţarea şi cariera în topul preocupărilor liderilor de business şi de resurse umane din România, mai arată studiul menţionat. Astfel, în România există preocupări diferite în zona de capital uman faţă de celelalte ţări din regiune sau la nivel global; în timp ce pentru respondenţii din România şi Europa Centrală şi de Est dezvoltarea angajaţilor se află în centrul preocupărilor angajatorilor, la nivel global cel mai important aspect din perspectiva capitalului uman este organizaţia viitorului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.