Outsourcingul inca aduce profit

Postat la 05 iulie 2010 71 afişări

Ori de cate ori au existat in ultimul an incercari de a determina, pe cat posibil, cine sunt cei care au scapat de criza sau au avut chiar de castigat ceva din ea, companiile de pe piata de outsourcing apareau pe lista. Si in 2010 continua sa le mearga bine, insa pentru cat timp?

Costul redus al fortei de munca a fost intotdeauna unul dintre cele mai importante avantaje competitive ale Romaniei. O oarecare schimbare s-a petrecut in perioada 2007-2008, atunci cand aproape in toate domeniile salariile au explodat, inclusiv ale celor care lucrau in centrele de BPO, ceea ce i-a determinat pe multi clienti sa caute externalizare in piete mai ieftine. De anul trecut insa, forta de munca a redevenit ieftina sau, asa cum spune Nick Butt, cea mai ieftina din Europa. Acest avantaj, dublat de faptul ca romanii sunt buni vorbitori de limbi straine, face ca Romania sa fie in prezent una dintre cele mai atractive piete pentru cei cauta sa externalizeze activitatile secundare afacerii. La Accenture, spre exemplu, se face outsourcing in 12 limbi straine, cele mai utilizate fiind franceza, spaniola, italiana si engleza. "Avem inclusiv vorbitori de limbi arabe, iar aceasta diversitate ne ajuta foarte mult sa aducem clienti", adauga Butt.

Acum, Accenture are 250 de angajati in Bucuresti, iar planul este ca pana in toamna anului viitor numarul lor sa urce cu 35%. In total, numarul de oameni care lucreaza in Capitala in toate companiile de BPO este de aproximativ 10.000, in crestere de la an la an. Activitatile cel mai frecvent externalizate sunt cele de contabilitate, resurse umane, achizitii sau relatii publice. "Si noi externalizam servicii, la randul nostru, doar ca externalizarea se face in cadrul grupului, catre pietele mai ieftine", precizeaza Nick Butt.

Desi acesta ar putea fi cel mai bun moment pentru expansiune, seful Accenture spune ca biroul de la Bucuresti este suficient pentru moment, iar extinderea in alte orase din tara nu intra in planurile pentru viitorul imediat. De altfel, acesta este modelul companiei in toata lumea, avand cate un birou in fiecare tara unde activeaza. Cercetarile de piata arata ca vremuri bune pentru companiile de profil vor fi si de acum incolo. Potrivit unui studiu global realizat de Duke University Offshoring Research Network si PricewaterhouseCoopers, in 2010 serviciile externalizate vor avea noi cresteri, iar serviciile juridice urmeaza sa fie cele mai cautate. In plus, costul salarial scazut in Romania, raportat la alte tari, continua sa creeze oportunitati: nu mai este demult o noutate ca jucatorii din afara sa externalizeze nu numai in functie de proximitate, ci mai ales in functie de criteriul costului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
resurse umane,
Accenture,
Nick Butt
/analize/resurse-umane/outsourcingul-inca-aduce-profit-6480220
6480220
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.