Maşini de import, executivi de import

Autor: Bogdan Alecu Postat la 29 iunie 2012 64 afişări

Cu mici excepţii, cele mai importante companii din piaţa auto locală sunt controlate de expaţi, care gestionează afaceri cumulate de peste un miliard de euro. În viziunea lor România rămâne o piaţă cu potenţial în care experienţa internaţională este una foarte importantă.

Cu cine seamănă România în viziunea şefului Mercedes-Benz România? "Văd anumite caracteristici comune cu ţările mediteraneene, dar aceasta este însă o observaţie foarte personală".

Atunci când a venit în România, vânzările de maşini deja creşteau de ani buni. Deja pragul de 200.000 de unităţi era depăşit şi urma cel de 300.000. "Piaţa românească era în expansiune atunci când am ajuns aici şi toată lumea se aştepta ca acel boom să dureze o perioadă mai lungă de timp. Anii de criză ne-au demonstrat vulnerabilitatea economiei, iar businessul auto în România a devenit mult mai dificil", spune Michael Grewe.

Cu toate că vânzările de maşini continuă declinul de aproape cinci ani, reuşind "performanţa" de a ajunge de la peste 350.000 în 2007 la mai puţin de 100.000 anul acesta, în continuare se pune întrebarea când se va mai ajunge la nivelul de atunci şi implicit la profitabilitatea din acea perioadă.

"Pentru piaţa totală va mai dura mulţi ani de creştere sănătoasă pentru a se reveni la vânzările de dinainte de criză. Nivelul de top al pieţei autoturismelor arată şi o evoluţie pozitivă. Instabilitatea politică şi temerile legate de viitorul economic al zonei euro nu ajută businessul. Cel mai realist scenariu pentru următorii ani face referire la o creştere disproporţionată a pieţei auto", a spus Grewe.

Un alt expat "cu vechime" pe piaţa locală este George Kyriazis, managing director Toyota România, companie cu un business anual de aproximativ 100 de milioane de euro. El este implicat în afacere din anul 2000, dar numai în ultimii şase ani a fost implicat în managementul de zi cu zi al Toyota România. Înainte să vină în România a activat în Grecia, Bulgaria, Macedonia, Albania şi Polonia. "Fiecare piaţă are specificul său, de aceea este nevoie să îţi ajustezi experienţa anterioară cerinţelor pieţei respective. Desigur, o experienţă mai largă te ajută să înţelegi mai bine acest specific şi să te adaptezi lui, transferând cunoştinţe şi "best practices". Un mediu nou îţi creează posibilitatea de a construi ceva pe baza experienţei trecute şi de a fi mai inovativ", spune George Kyriazis.

Printre cei mai noi expaţi veniţi anul trecut în România este Rainer Trischak, director general Porsche România. Spre deosebire de alţi importatori, la Porsche România sunt doi directori generali, unul din partea română - Brent Valmar, care totodată este şi printre cei care au pus bazele companiei pe piaţa locală, şi unul din partea austriacă.

Trischak lucrează în cadrul Porsche Holding de aproape 15 ani, timp în care a avut ocazia de a acumula experienţă atât în activitatea de import, cât şi cea de retail. Timp de patru ani a fost director general al unui dealer care comercializează Volkswagen, Audi şi Porsche din Viena, astfel încât se poate spune că a luat contact cu toate laturile businessului auto.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
resurse umane,
auto,
executivi,
expati
/analize/resurse-umane/masini-de-import-executivi-de-import-9793269
9793269
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.