Cum trebuie să te îmbraci la inteviul de angajare ca să obţii jobul dorit: "Nu poţi folosi aceleaşi haine oriunde"

Autor: Corina Mirea Postat la 14 mai 2014 13879 afişări

Ţinuta vestimentară nu îţi garantează un job, dar te poate face să-l pierzi încă dinainte ca recruiterul să te invite să iei loc pentru interviu.

„Este bine să te documentezi înainte de interviu cu privire la stilul persoanei cu care te întâlneşti şi al companiei unde mergi la interviu. Este de preferat să te concentrezi pe ţinute care te avantajează din punctul de vedere al croielii, al culorilor, al pieselor vestimentare. Urmăreşte ca ţinuta şi eventualele accesorii să fie de calitate. Evită-le pe cele «prăfuite», pentru că pot induce ideea că ai opinii «învechite».

Trebuie să fii încrezător în propria imagine pentru a te putea concentra pe aspectele cu adevărat importante ale întâlnirii: discuţiile din timpul interviului„, precizează Bogdan Georgescu, partener al firmei de executive search Hartig.Stein & Partner. Cam 20% din candidaţii care se prezintă la un interviu de angajare euşuează în a-şi construi o ţinută adecvată, potrivit revistei de business americane Forbes. Fie poartă fuste prea scurte sau prea strâmte, au bluze prea decoltate, pantaloni demodaţi, fie folosesc prea mult parfum sau accesorii opulente (care distrag atenţia recruiterului de la candidat).

„Trebuie să evite elementele vestimentare care pot transmite un mesaj greşit. Culorile stridente, îmbrăcămintea lucioasă, jeanşii cu tăieturi sau imprimeuri, maiourile sau cămăşile transparente pot periclita obţinerea jobului şi chiar evoluţia profesională, indiferent de calităţile şi abilităţile pe care le deţii şi de impactul pozitiv pe care îl poţi avea în cadrul companiei respective„, explică Dragoş Gheban. El precizează că, deşi vestimentaţia corectă nu garantează un job, poate fi folosită în avantajul candidaţilor pentru că denotă profesionalism.

Deşi Răzvan Vâlceanu susţine că în cazul cămăşilor paleta de nuanţe şi imprimeuri este limitată la alb, albastru sau bleu, dacă un candidat alege să poarte nuanţe mai îndrăzneţe precum roşu sau alternative ale culorilor „sigure„ (maro, spre exemplu) ar putea să îi arate specialistului de resurse umane că este pasionat de ceea ce face şi are o fire puternică, sau că este de încredere. Pe de altă parte, culori puternice precum portocaliu, verde, galben sau mov denotă o fire jovială, termen asociat adesea cu neseriozitatea sau nestatornicia, potrivit businessinsider.com.

Bogdan Georgescu spune că ţinuta unui candidat trebuie să transmită recruiterului încredere, profesionalism, deschidere spre discuţie şi că este unul dintre elementele care pot influenţa mersul unei conversaţii, la fel cum importante sunt şi punctualitatea, respectarea salutului şi comunicarea nonverbală: „Evită să aglomerezi ţinuta cu accesorii – principiul «less is more» poate funcţiona foarte bine aici. Nu cred că accesoriile scumpe pot avantaja un candidat. Deşi pot pune în valoare ţinuta, nu cred că trebuie să abată atenţia de la discuţii".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/cum-trebuie-sa-te-imbraci-la-inteviul-de-angajare-ca-sa-obtii-jobul-dorit-nu-poti-folosi-aceleasi-haine-oriunde-12626224
12626224
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.