Noile planuri ale managerului care a coordonat afacerile KazMunayGas din Franţa şi Spania
Ce suflu aduce în conducerea grupului Rompetrol Cătălin Dumitru, după nouă ani în care a coordonat afacerile din Franţa şi Spania?
CĂTĂLIN DUMITRU SPUNE CĂ VA MAI FI IMPLICAT DIRECT ÎN BUSINESSUL DIN FRANŢA PÂNĂ LA SFÂRŞITUL ACESTUI AN: „Deocamdată, casa mea e avionul, am avut 40 de zboruri în ultimele 3 luni, merg la Istanbul, merg la Lugano, Montpellier, Astana, Dubai. Din ianuarie 2015, implicarea mea executivă în Franţa va scădea şi mă voi concentra pe strategia operaţională a grupului de companii deţinut de KMG International„.
Pentru anul în curs, grupul a bugetat investiţii de 100 milioane de dolari, dintre care circa 40% vor fi alocate rafinăriei Petromidia, iar restul reţelei de benzinării Rompetrol - pentru deschiderea a 15 staţii noi şi rebrandingul altor 60. Bugetul de investiţii pentru 2014 se concentrează în România, în special pe rafinărie. „Pentru celelalte state nu avem bugete majore de investiţii. Vom regândi businessul pe Ucraina, e o piaţă mare pe care nu o vom părăsi, Bulgaria este o piaţă care se autosusţine, Moldova e o piaţă bună pentru noi, unde ne-am dezvoltat mult anul trecut (prin 13 staţii noi - n.r.), pe pieţele vestice urmărim o menţinere a echilibrului actual şi aşteptăm vremuri mai bune pentru o dezvoltare mai agresivă.
Această dezvoltare, dacă va veni, va fi pe zona de trading, stocaj şi wholesale, şi nu pe retail„, creionează Cătălin Dumitru planurile pentru acest an. Planurile sunt reţinute şi din cauza conflictului din regiune, precizează VP-ul KMG Internations (ex Rompetrol Grup): „Viaţa nu este liniară - nici a noastră personală, nici a corporaţiilor. Am avut o perioadă neagră când a izbucnit criza în Ucraina, deoarece lucram cu nişte exportatori importanţi şi deodată transportatorii nu mai aveau vase, iar clienţii nu mai existau. A trebuit să diminuăm un pic din capacitatea în rafinărie ca să ne echilibrăm, ceea ce nu a fost uşor. Dar orice criză generează oportunităţi. La un moment dat, criza se va termina, iar cererea în regiune va creşte„.
Pieţe precum Turcia, Ucraina, Bulgaria sau Moldova vor avea nevoi crescute de combustibil, iar „bătălia va fi foarte dură„, crede managerul Rompetrol. „De aceea noi considerăm că experienţa noastră în Franţa, unde sunt oameni foarte bine pregătiţi, unde e o piaţă matură şi plină de lecţii despre cum va arăta viitorul, ne va aduce beneficii.„
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro