Mai poate fi salvata industria auto?
Detroit, capitala industriei auto americane, traverseaza unul dintre cele mai dificile momente din istorie. Cum se simte criza economica in orasul unde opt americani din zece depind de industria auto?
Au existat, asa cum era de asteptat, si multe modele dedicate exclusiv pietei americane, precum cele prezentate de Ford, Chevrolet, Buick sau Cadillac.
Aceste lansari nu vor reusi insa sa stopeze declinul pietei auto americane, cred analistii, astfel ca dupa o cadere de 18% anul trecut, vanzarile de masini ar putea scadea cu inca 13% in acest an, pana la 11,4 milioane de unitati, ceea ce inseamna cea mai slaba performanta din ultimii 26 de ani.
Potrivit estimarilor companiei JD Powers, numarul vehiculelor vandute la nivel mondial va cobori in acest an cu 8,2%, respectiv 12,3% in America de Nord, 14,9% in Europa, 3,9% in America de Sud si 2,6% in Africa. Intrebarea aflata pe buzele tuturor este daca mai exista iesire din aceasta criza?
Poate cel mai bun raspuns l-a oferit la un eveniment privat organizat in ziua dinaintea inceperii salonului Dieter Zetsche, seful Daimler, proprietarul Mercedes. La mai bine de un an dupa ce a vandut 80% din actiunile pe care Daimler le detinea la Chrysler, seful grupului german spunea, sprijinindu-se pe noua limuzina E-Klasse, care va aparea pe piata europeana in aceasta primavara, ca nu ii este frica sa vorbeasca despre criza.
“Cred ca aceasta criza ar trebui sa fie cel mai bun moment pentru schimbare”. Sa fie oare de ajuns schimbarea reprezentata de folosirea pe scara larga a tehnologiilor de propulsie alternativa pentru iesirea din criza a producatorilor de masini, mai ales a celor americani? Exista tot mai multe pareri potrivit carora piata auto isi va reveni de la sine in momentul in care puterea de cumparare va reincepe sa creasca, fie cu vehicule hibride, electrice sau traditionale. Dar aici vine partea cea mai grea, la capitolul cu revenirea puterii de cumparare.