Criza a ajuns in gunoi
Recesiunea ne-a schimbat viata pana in cele mai ascunse colturi, la propriu: cantitatile de gunoi produse de populatie au scazut cu 10-15% in 2009, fata de anul precedent. Iar aceasta se reflecta in activitatea de reciclare a companiilor.
Cat despre obiective, toata lumea mizeaza pe cresteri. "Dorim o dublare a cantitatilor colectate pana la finele anului, insa cel mai important e ca oamenii sa aiba incredere in functionarea sistemului", marturiseste Dan Ceausescu. A promova colectarea pe compartimente tine de perceptia oamenilor, daca au sau nu o imagine clara a ceea ce rezulta din efortul lor. "Omul de rand trebuie sa stie clar ca sticla pe care o asaza in tomberonul de plastic nu va fi aruncata pe un camp, ci va fi in mod sigur refolosita", adauga seful Urban SA.
Daca tragem linie, putem spune ca potential de colectare exista, insa tine de implicarea oamenilor si de infrastructura existenta, daca aleg sa colecteze sau nu selectiv. O varianta de stimulare poate fi si acordarea unei reduceri de pret la taxa de gunoi pentru cei care colecteaza separat deseurile. Adica, daca nu merge cu vorba buna, poate niste bani economisiti intr-o perioada de recesiune ar incuraja un obicei bun.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro